شناسایی مولفههای بینالمللیسازی آموزش عالی (مورد مطالعه: صنعت آموزش خدمات پزشکی)
(ندگان)پدیدآور
موسوی, میرمحمدعزیزی, محمدبدیع زاده, علیرزقی شیرسوار, هادینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: آموزشعالی فراملی ابزار مناسبی جهت آمادهنمودن دانشجویان برای ایفای نقشهای آینده در اقتصاد جهانی شده است. تربیت شهروند جهانی از طریق برنامه درسی بینالمللی، بهبود محیط یادگیری، تشویق دانشجویان و کارکنان، به توسعه تفکر جهانی و همچنین عامل توسعه و تفاهم بین ملتها میشود. اهمیت بینالمللیسازی در آن است که دانشگاهها باید دانشـجویانی را تربیت نمایند که آماده کسب صلاحیتهـای بینالمللی، فهـم شرایط جهانی و گسترش ارتباطات بینالمللی باشند. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مولفههای بینالمللیسازی صنعت آموزش خدمات پزشکی در ایران میباشد. روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی است. با توجه به ابزار پژوهش؛ این تحقیق از دسته تحقیقات کیفی به شمار می آید. جامعه مورد پژوهش شامل خبرگان عرصه آموزش عالی و آموزش پزشکی و صنعت پزشکی می باشند. برای تحلیل داده ها از نرم افزارMAXQDA12 استفاده شده است. یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد، مهمترین مولفههای آموزشعالی پزشکی شامل، سطح فراکلان (با زیر مولفههای رابطه با سایر کشورها و تعاملات بینالمللی) سطح کلان (با زیر مولفههای دانشجو، وضعیت سیاسی، وضعیت اقتصادی، وضعیت فرهنگی، عوامل محیطی و قوانین کلان) سطح صنعت ( با زیر مولفههای قوانین و مقررات، تصمیم گیرندگان و بازار و مشتریان) و سطح دانشگاه (با زیر مولفههای زیرساختها و توانمندیهای اساتید) میباشد. نتیجهگیری: مهمترین عوامل در سطح دانشگاه مولفه توانمندسازی اساتید، در سطح صنعت مولفه نهادینهسازی فرهنگ بینالمللی شدن، در سطح کلان مولفه استانداردسازی و در سطح فراکلان مولفه رابطه با سایر کشورها میباشد.
کلید واژگان
آموزش عالیبینالمللیشدن
آموزش پزشکی
صنعت آموزش
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایراناستادیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران
شاپا
2476-30122476-3020
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
- 
طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388) ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)تأمین و ارائهء خدمات مشاورهای و توانبخشی مورد نیاز برای دانشآموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛ اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیتها و وجود برخی نگرشهای نامناسب در مورد فراگیرسازی آموزش و پرورش برای کودکان و ...
 
- 
تأثیر مؤلفههای پدیدهی جهانیشدن بر برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دورهی راهنمایی بر مبنای مؤلفههای پدیده جهانیشدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...
 
- 
ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380) ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)در فایل منابع موجود می باشد
 




