عملکرد شرکت های صادراتی: واکاوی نقش رفتارهای برندساز کارکنان بر ارزش ویژۀ برند
(ندگان)پدیدآور
زارعی, عظیم
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شرکتها برای بقا و موفقیت در فعالیتهای صادراتی به شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی خود نیازمندند. در این راستا هدف از انجام پژوهش حاضر، واکاوی نقش رفتارهای برندسازکارکنان بر ارزش ویژۀ برند و عملکرد شرکتهای صادراتی در استان سمنان میباشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از لحاظ شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی به شمار مـیرود. جامعۀ آماری پژوهش حاضر کلیه شرکتهای فعال در شهرکهای صنعتی استان سمنان میباشد که 239 عدد با روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که مشارکت، تبلیغات دهان به دهان مثبت، رفتار درون نقش برندسازی و تمایل به ادامۀ همکاری بر ارزش ویژۀ برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، بین ارزش ویژۀ برند و عملکرد شرکتهای صادراتی تأثیر مثبت و معناداری یافت شد.
کلید واژگان
رفتارهای برندساز کارکنانعملکرد شرکت های صادراتی
ارزش ویژۀ برند
بازاریابی در مدیریت کسب و کار بین المللی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01



