نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضازاده, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorآسیابان, میناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:51Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:51Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-05-14en_US
dc.date.submitted1397-02-24fa_IR
dc.identifier.citationرضازاده, بهرام, آسیابان, مینا. (1397). بررسی تاثیر جهت گیری استراتژیک بر توسعه محصولات صادراتی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 1(1), 95-113.fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_8813.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258582
dc.description.abstractبر اساس دیدگاه منبع محور، درک رابطه بین جهت گیری استراتژیک و توسعه محصول می‌تواند در دستیابی به موفقیت بالاتر مفید باشد. به ویژه درک این تاثیر در انطباق ویژگیهای محصول با بازارهای جدید خارجی یا اصطلاحا محصولات صادراتی از اهمیت مضاعف بر خوردار است.هرچند رابطه جهت گیری استراتژیک با توسعه محصول جدید فراوان بررسی شده ولی تاثیر این امر بر صادرات نیاز به مطالعه بیشتر دارد. این پژوهش در میان شرکت‌های فعال در سازمان بورس اوراق بهادار  تهران مورد بررسی قرار گرفته است. علت انتخاب امکان پذیری دسترسی به داده های قابل اتکا است. نتایج بدست آمده از همبستگی اسپیرمن، رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار spss ، بیانگر تاثیر معنی دار مستقیم جهت گیری استراتژیک (بعد بازار محوری)  و غیر مستقیم هر سه بعد جهت گیری استراتژیک (بازار محوری، یادگیری محوری و کارآفرینی محوری) بر توسعه محصولات صادراتی می‌باشد. هم چنین تاثیر معنی دار متغیر مکانیسم‌های فرآیندی به عنوان متغیر واسطه به تائید رسیده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.subjectبازار محوریfa_IR
dc.subjectتوسعه محصولات صادراتیfa_IR
dc.subjectجهت گیری استراتژیکfa_IR
dc.subjectکار آفرینی محوریfa_IR
dc.subjectیادگیری محوریfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر جهت گیری استراتژیک بر توسعه محصولات صادراتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت ، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage95
dc.citation.epage113


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد