نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرنجبران, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorبراری, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:22Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:22Z
dc.date.issued2009-05-22en_US
dc.date.issued1388-03-01fa_IR
dc.identifier.citationرنجبران, بهرام, براری, مجتبی. (1388). تاثیر بنیان‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مشتریان: مقایسه بانک‌ دولتی و خصوصی. مدیریت بازرگانی, 1(2)fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_20325.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258431
dc.description.abstractشدت رقابت در بازارها و درک اهمیت حفظ مشتریان برای سازمان‌ها موجب شده آنها بتدریج به سمت ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با مشتریان گام بردارند و طبق نظر محققان، بازاریابی رابطه مند مناسب ترین گزینه برای تحقق این امر می‌باشد. در این مقاله تاثیر بنیان‌های بازاریابی رابطه مند شامل تعهد، اعتماد، ارتباطات و مدیریت تعارض را بر وفاداری مشتریان، اهمیت این متغیرها از دید مشتریان و میزان توفیق بانک در زمینه ایجاد هر یک از این متغیرها، مورد بررسی قرار گرفته است. مقاله حاضر یک مطالعه توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق312 نفر از مشتریان یک بانک دولتی و یک بانک خصوصی در شهرستان اصفهان می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها پرشسنامه بوده و داده‌ها با روش رگرسیون چندگانه مورد تجریه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که در بانک دولتی چهار بنیان بازاریابی رابطه مند تاثیر مثبت و معنا داری بر وفاداری مشتریان داشته است. در بانک خصوصی نیز به غیر از متغیر ارتباطات بقیه متغیرها تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان داشته اند.fa_IR
dc.format.extent164
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.subjectارتباطاتfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectبازاریابی رابطه‌مندfa_IR
dc.subjectتعهدfa_IR
dc.subjectمدیریت تعارضfa_IR
dc.subjectوفاداریfa_IR
dc.titleتاثیر بنیان‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مشتریان: مقایسه بانک‌ دولتی و خصوصیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد