نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوشکائی نژاد, سیده صدفfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم‌پور, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorدوستار, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:18Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:18Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-30en_US
dc.date.submitted1397-09-09fa_IR
dc.identifier.citationوشکائی نژاد, سیده صدف, ابراهیم‌پور, مصطفی, دوستار, محمد. (1398). بررسی نقش تعدیل‌کنندگی بسیج منابع دانش مشتری در رابطه بین قابلیت مشارکت مشتری و عملکرد واحدهای خدماتی. مدیریت بازرگانی, 11(4), 919-943. doi: 10.22059/jibm.2019.267678.3277fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.267678.3277
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_74054.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258411
dc.description.abstract<strong>هدف: </strong>بررسی عملکرد کسب‌وکار، نوعی فرایند مهم راهبردی است که برای دوام و رفاه هر سازمانی ضروری است. از این رو، برای اینکه سازمان‌ها بتوانند در عرصه رقابت به موفقیت دست یابند، به‌دنبال بهبود عملکرد خود هستند. در این مقاله تأثیر مستقیم قابلیت مشارکت مشتری و اثر غیرمستقیم آن از طریق متغیرهای میانجی نوآوری در خدمت و فرایند بر عملکرد واحدهای خدماتی و نقش تعدیل‌کننده بسیج منابع دانش مشتری در رابطه بین قابلیت مشارکت مشتری و نوآوری بررسی شده است.<br /> <strong>روش:</strong> این پژوهش از نظر هدف کاربردی و برحسب روش گردآوری داده‌ها از نوع پژوهش‌های توصیفی ـ پیمایشی است. مدیران 60 واحد خدماتی (بانک، بیمه، مراکز آموزشی و مراکز درمانی) شهرستان رشت، داده‌های این پژوهش را از طریق پرسش‌نامه جمع‌آوری کردند و تجزیه‌ و تحلیل داده‌‌ها به کمک روش مدل‌سازی معادله‌های ساختاری انجام شده است.<br /> <strong>یافته</strong><strong>‎</strong><strong>ها:</strong> نتایج پژوهش نشان می‌دهد، قابلیت مشارکت مشتری به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق نوآوری بر عملکرد واحدهای خدماتی تأثیر معناداری دارد. همچنین نقش تعدیل‌کننده بسیج منابع دانش مشتری در رابطه بین قابلیت مشارکت و نوآوری در فرایند و نوآوری در خدمت نیز تأیید شد.<br /> <strong>نتیجه</strong><strong>‎</strong><strong>گیری:</strong> تمام نه فرضیه پژوهش که روابط میان متغیرهای قابلیت مشارکت مشتری، نوآوری در فرایند، نوآوری در خدمت، بسیج منابع دانش مشتری و عملکرد واحدهای خدماتی را بررسی کرده است، تأیید شده‌اند. توجه به این نتایج می‌تواند به واحدهای خدماتی در بهبود عملکرد مالی و غیرمالی کمک کرده و سبب دوام شرکت شود.fa_IR
dc.format.extent583
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.267678.3277
dc.subjectبسیج منابع دانش مشتریfa_IR
dc.subjectعملکرد واحدهای خدماتیfa_IR
dc.subjectقابلیت مشارکت مشتریfa_IR
dc.subjectنوآوری در خدمتfa_IR
dc.subjectنوآوری در فرایندfa_IR
dc.subject03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابیfa_IR
dc.titleبررسی نقش تعدیل‌کنندگی بسیج منابع دانش مشتری در رابطه بین قابلیت مشارکت مشتری و عملکرد واحدهای خدماتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان، ، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage919
dc.citation.epage943


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد