دوره 11, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسایی و تبیین عوامل کلیدی توانمندساز در اجرای مشارکت راهبردی موفق
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: هدف اصلی این مطالعه شناسایی عوامل کلیدی توانمندساز در اجرای یک مشارکت راهبردی موفق از دیدگاههای نظری مختلف و تبیین نقش آنها در افزایش عملکرد مشارکت راهبردی است. روش: پژوهش ...
-
ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻨﻄﻖ ﺗﺼﻤیم گیریﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎن ورود در ﺑﻪ ﺑﺎزارهای ﺧﺎرﺟﻲ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ روﻳﻜﺮد اﻣﻜﺎن ﮔﺮاﻳﻲ و هدفﮔﺮاﻳﻲ
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: این مقاله به بررسی منطق تصمیمگیری کارآفرینان در ورود به بازارهای خارجی مبتنی بر رویکردهای امکانگرایی و هدفگرایی پرداخته است. منطق تصمیمگیری کارآفرینان بهدلیل عدم قطعیت در شرکتهای کارآفرینانه و ...
-
شناسایی ابعاد ساختار ذهنی آگاهانه بهعنوان یکی از وجوه مصرف آگاهانه
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: در سالهای اخیر، ادبیات بازاریابی به ابعاد مختلف پیامدهای مصرف و ضرورت توجه به الگوهای مصرف متناسب با توسعه پایدار توجه بیشتری نشان داده است. یکی از مفاهیم مطرحشده برای تحقق چنین الگوی مصرفی، مفهوم ...
-
مدلسازی نظری اثر تردید سبز مصرفکنندگان بر رفتار و قصد خرید سبز
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: هدف از اجرای این پژوهش، بررسی اثر تردید سبز بر رفتار و قصد خرید سبز (در قالب ساخت یک مدل نظری) با در نظر گرفتن نقش میانجی ملاحظات زیستمحیطی، دانش زیستمحیطی و نگرشهای فردی و اجتماعی به محصولهای سبز ...
-
ارائه مدل کسبوکار تجارت اجتماعی برای صنعت گردشگری در ایران
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در طراحی مدل کسبوکار تجارت اجتماعی برای صنعت گردشگری بهمنظور بهرهمندی از ارزشهای وب 0/2 است. روش: در این پژوهش بهمنظور شناسایی عوامل مؤثر ...
-
بررسی تأثیر شبکههای تجاری و اجتماعی بر عملکرد شرکتهای کوچک تا متوسط در بازارهای بینالمللی با نقش میانجی دانش بازار
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: کمبود دانش بازار یکی از محدودیتهای اصلی برای بهبود عملکرد شرکتهای کوچک تا متوسط در بازارهای بینالمللی است و روابط موجود بین نقشآفرینان شبکهها از مهمترین عوامل ایجاد و بهاشتراکگذاری دانش بازار ...
-
بررسی نقش تعدیلکنندگی بسیج منابع دانش مشتری در رابطه بین قابلیت مشارکت مشتری و عملکرد واحدهای خدماتی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: بررسی عملکرد کسبوکار، نوعی فرایند مهم راهبردی است که برای دوام و رفاه هر سازمانی ضروری است. از این رو، برای اینکه سازمانها بتوانند در عرصه رقابت به موفقیت دست یابند، بهدنبال بهبود عملکرد خود هستند. ...
-
بررسی تأثیر دروغ سبز در مسئولیت اجتماعی شرکت بر قصد خرید محصولهای سبز با میانجیگری رضایت سبز و ریسک ادراکشده سبز
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: شرکتها برای متمایز کردن محصولهای خود از محصولهای رقبا، دائم در پی روشهای جدید هستند. امروزه مدیران برای ایجاد این تمایز، از بازاریابی سبز استفاده میکنند و مدعی هستند که خود را در قبال جامعه و ...
-
تأثیر ارزش زیستمحیطی و تصویر سبز بر تمایل به تبلیغ دهان به دهان با تبیین نقش اعتماد سبز و تمایل به پرداخت در چارچوب مدل SOR
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: امروزه پژوهش در زمینه قصد بازاریابی دهان به دهان مشتریان در صنعت هتلداری توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در نتیجه هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزش زیستمحیطی و تصویر سبز بر تمایل به تبلیغهای ...
-
تبیین ابعاد هوشمندی رقابتی با بهرهگیری از قابلیتهای شبکههای اجتماعی در صنعت ماءالشعیر ایران
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: طی سالهای اخیر، پژوهشگران حوزه بازاریابی، تمایل فزایندهای به اجرای این نوع پژوهشها در بستر شبکههای اجتماعی پیدا کردهاند. هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تبیین ابعاد هوشمندی رقابتی در صنعت ماءالشعیر ...
-
ارائه مدل انتخاب آمیخته رسانه در کمپینهای تبلیغاتی خاص صنعت بیمه
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: این پژوهش با هدف انتخاب آمیخته رسانه در کمپین تبلیغاتی خاص صنعت بیمه که بهمنظور افزایش فروش بیمهنامههای خرد طراحی شده، اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از ...
-
مدلسازی تصمیمگیری راهبردی مبتنی بر شواهد در صنعت بیمه بر اساس تئوری دادهبنیاد
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: رویکردهای تصمیمگیری مبتنی بر دادههای محیطی، قابلیت اطمینان را برای تصمیمها بهبود میدهند؛ اما یکی از مشکلهای مهمی که در سازمانها و بهویژه بخش خصوصی وجود دارد، ناتوانی در پیادهسازی این رویکردهاست. ...
-
شناسایی و طبقهبندی کاربردهای نوآورانه اینترنت اشیا در بازاریابی دیجیتال
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: با توجه به پراکندگی پژوهشهای قبلی، هدف این پژوهش آن است که نخست از طریق مرور سیستماتیک و تحلیل کیفی، کلیه کاربردهای نوآورانه فناوری اینترنت اشیا در بازاریابی شناسایی شود و دستهبندی جامع و مانعی از ...
-
سخن سردبیر: ﭘﮋوﻫﺶ اﺻﻴﻞ
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)اصالت پژوهش، یکی از معیارهای مهم در ارزیابی مقالهها و پایاننامههای دانشگاهی است. در مجلههای معتبر، تأکید میشود که نویسنده اصالت و ارزش[1] مقاله را بهطور روشن بیان کند. در واقع، این مسئله یکی از معیارهای تصمیمگیری ...