دوره 11, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسایی ابعاد ساختار ذهنی آگاهانه بهعنوان یکی از وجوه مصرف آگاهانه
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: در سالهای اخیر، ادبیات بازاریابی به ابعاد مختلف پیامدهای مصرف و ضرورت توجه به الگوهای مصرف متناسب با توسعه پایدار توجه بیشتری نشان داده است. یکی از مفاهیم مطرحشده برای تحقق چنین الگوی مصرفی، مفهوم ...
-
ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻨﻄﻖ ﺗﺼﻤیم گیریﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎن ورود در ﺑﻪ ﺑﺎزارهای ﺧﺎرﺟﻲ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ روﻳﻜﺮد اﻣﻜﺎن ﮔﺮاﻳﻲ و هدفﮔﺮاﻳﻲ
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: این مقاله به بررسی منطق تصمیمگیری کارآفرینان در ورود به بازارهای خارجی مبتنی بر رویکردهای امکانگرایی و هدفگرایی پرداخته است. منطق تصمیمگیری کارآفرینان بهدلیل عدم قطعیت در شرکتهای کارآفرینانه و ...
-
شناسایی و تبیین عوامل کلیدی توانمندساز در اجرای مشارکت راهبردی موفق
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: هدف اصلی این مطالعه شناسایی عوامل کلیدی توانمندساز در اجرای یک مشارکت راهبردی موفق از دیدگاههای نظری مختلف و تبیین نقش آنها در افزایش عملکرد مشارکت راهبردی است. روش: پژوهش ...
-
بررسی نقش تعدیلکنندگی بسیج منابع دانش مشتری در رابطه بین قابلیت مشارکت مشتری و عملکرد واحدهای خدماتی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: بررسی عملکرد کسبوکار، نوعی فرایند مهم راهبردی است که برای دوام و رفاه هر سازمانی ضروری است. از این رو، برای اینکه سازمانها بتوانند در عرصه رقابت به موفقیت دست یابند، بهدنبال بهبود عملکرد خود هستند. ...
-
بررسی تأثیر شبکههای تجاری و اجتماعی بر عملکرد شرکتهای کوچک تا متوسط در بازارهای بینالمللی با نقش میانجی دانش بازار
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: کمبود دانش بازار یکی از محدودیتهای اصلی برای بهبود عملکرد شرکتهای کوچک تا متوسط در بازارهای بینالمللی است و روابط موجود بین نقشآفرینان شبکهها از مهمترین عوامل ایجاد و بهاشتراکگذاری دانش بازار ...
-
بررسی تأثیر دروغ سبز در مسئولیت اجتماعی شرکت بر قصد خرید محصولهای سبز با میانجیگری رضایت سبز و ریسک ادراکشده سبز
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: شرکتها برای متمایز کردن محصولهای خود از محصولهای رقبا، دائم در پی روشهای جدید هستند. امروزه مدیران برای ایجاد این تمایز، از بازاریابی سبز استفاده میکنند و مدعی هستند که خود را در قبال جامعه و ...
-
مدلسازی تصمیمگیری راهبردی مبتنی بر شواهد در صنعت بیمه بر اساس تئوری دادهبنیاد
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: رویکردهای تصمیمگیری مبتنی بر دادههای محیطی، قابلیت اطمینان را برای تصمیمها بهبود میدهند؛ اما یکی از مشکلهای مهمی که در سازمانها و بهویژه بخش خصوصی وجود دارد، ناتوانی در پیادهسازی این رویکردهاست. ...
-
تبیین ابعاد هوشمندی رقابتی با بهرهگیری از قابلیتهای شبکههای اجتماعی در صنعت ماءالشعیر ایران
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: طی سالهای اخیر، پژوهشگران حوزه بازاریابی، تمایل فزایندهای به اجرای این نوع پژوهشها در بستر شبکههای اجتماعی پیدا کردهاند. هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تبیین ابعاد هوشمندی رقابتی در صنعت ماءالشعیر ...
-
ارائه مدل انتخاب آمیخته رسانه در کمپینهای تبلیغاتی خاص صنعت بیمه
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)هدف: این پژوهش با هدف انتخاب آمیخته رسانه در کمپین تبلیغاتی خاص صنعت بیمه که بهمنظور افزایش فروش بیمهنامههای خرد طراحی شده، اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از ...
-
سخن سردبیر: ﭘﮋوﻫﺶ اﺻﻴﻞ
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-12-22)اصالت پژوهش، یکی از معیارهای مهم در ارزیابی مقالهها و پایاننامههای دانشگاهی است. در مجلههای معتبر، تأکید میشود که نویسنده اصالت و ارزش[1] مقاله را بهطور روشن بیان کند. در واقع، این مسئله یکی از معیارهای تصمیمگیری ...



