نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, فائزهfa_IR
dc.contributor.authorمرادی دیزگرانی, میلادfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:10Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:10Z
dc.date.issued2016-07-22en_US
dc.date.issued1395-05-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-03en_US
dc.date.submitted1394-06-12fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, فائزه, مرادی دیزگرانی, میلاد, حسین پور, مهدی. (1395). تحلیل تأثیر خصومت مصرف کننده بر تصمیمات خرید. مدیریت بازرگانی, 8(2), 395-412. doi: 10.22059/jibm.2016.58698fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.58698
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_58698.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258371
dc.description.abstractخصومت مصرف‌کننده یکی از عوامل محدودکنندة جهانی­سازی بازارهاست و تأثیرات آن بر تصمیمات خرید، از مهم­ترین مباحث حوزة بازاریابی و رفتار مصرف­کننده محسوب می‎شود که نسبت به سایر مفاهیم این حوزه کمتر مطالعه شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر خصومت مصرف­کننده بر تصمیمات خرید است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی پیمایشی است. جامعة آماری آن شامل 1277 نفر از دانشجویان دورة کارشناسی ارشد رشتۀ مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه است و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 297 نفر به‎دست آمد. نمونه‎گیری به روش تصادفی ساده انجام گرفت. ابزار گردآوری داده­ها پرسش­نامۀ محقق‎ساخته است. تحلیل­های آماری به‎کمک نرم­افزارهای SPSS و AMOS انجام گرفت. یافته­ها حاکی از آن است که خصومت عمومی اثر مستقیم و معناداری بر تصمیمات خرید می‎گذارد؛ خصومت اقتصادی دارای اثر غیرمستقیم معنادار و با میانجی­گری کامل درگیری ذهنی خرید روی تصمیمات خرید است و خصومت قومی نژادی نیز با میانجی­گری جزئی درگیری ذهنی خرید اثر مستقیم و غیرمستقیم معناداری روی تصمیمات خرید دارد.fa_IR
dc.format.extent413
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.58698
dc.subjectتصمیمات خریدfa_IR
dc.subjectخصومت مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectدرگیری ذهنی خریدfa_IR
dc.subject41. بازاریابی آینده نگر، بازاریابی فرافرهنگی، بازاریابی پنهان، بازاریابی در محیط بازی و فیلم.fa_IR
dc.titleتحلیل تأثیر خصومت مصرف کننده بر تصمیمات خریدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی ـ گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‎ارشد مدیریت اجرایی، دانشکدۀ علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت کارآفرینی، دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage395
dc.citation.epage412


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد