• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتریان و قصد خرید با تأکید بر نقش میانجی رضایت مشتریان

    (ندگان)پدیدآور
    عباسی, عباسمنصورآبادی, زهرامحمودشاهی, شهرزاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    445.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای رقابتی امروز خلق اعتماد و توجه به قصد خرید مشتریان امری حیاتی برای ماندگاری سازمان­ها محسوب می­شود. از این رو توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی سازمان­ها در راستای خلق اعتماد میان مشتریان روزبه‌روز در حال افزایش است، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر اعتماد مشتریان و قصد خرید آنها با تأکید بر تأثیر میانجی رضایت مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به‌لحاظ روش، توصیفی‌ـ پیمایشی است. نمونۀ آماری پژوهش مشتریان 27 بانک فعال شهر شیراز بوده است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامۀ استاندارد استفاده شد و تجزیۀ و تحلیل داده‌ها از طریق نرم‌افزاری SPSS و SAMART PLS صورت گرفته است. نتایج تحقیق بیان‌ می‌کنند ‌که مسئولیت اجتماعی شرکت بر قصد خرید مشتریان تأثیر مستقیم‏ می‌گذارد. همچنین به‌صورت غیرمستقیم با میانجیگری عامل رضایت بر اعتماد مشتریان تأثیر‏گذار است؛ اما فرضیۀ مبنی بر تأثیر مستقیم مسئولیت اجتماعی بر اعتماد مشتریان، رد شده است
    کلید واژگان
    اعتماد مشتری
    رضایتمندی مشتری
    قصد خرید
    مسئولیت اجتماعی شرکت
    14. اخلاق و مسئولیت اجتماعی در موسسات تجاری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار بخش مدیریت دانشگاه شیراز
    دانشگاه شیراز
    دانشگاه خلیج فارس

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.61304
    https://jibm.ut.ac.ir/article_61304.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258210

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب