تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتریان و قصد خرید با تأکید بر نقش میانجی رضایت مشتریان
(ندگان)پدیدآور
عباسی, عباسمنصورآبادی, زهرامحمودشاهی, شهرزادنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دنیای رقابتی امروز خلق اعتماد و توجه به قصد خرید مشتریان امری حیاتی برای ماندگاری سازمانها محسوب میشود. از این رو توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی سازمانها در راستای خلق اعتماد میان مشتریان روزبهروز در حال افزایش است، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر اعتماد مشتریان و قصد خرید آنها با تأکید بر تأثیر میانجی رضایت مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و بهلحاظ روش، توصیفیـ پیمایشی است. نمونۀ آماری پژوهش مشتریان 27 بانک فعال شهر شیراز بوده است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامۀ استاندارد استفاده شد و تجزیۀ و تحلیل دادهها از طریق نرمافزاری SPSS و SAMART PLS صورت گرفته است. نتایج تحقیق بیان میکنند که مسئولیت اجتماعی شرکت بر قصد خرید مشتریان تأثیر مستقیم میگذارد. همچنین بهصورت غیرمستقیم با میانجیگری عامل رضایت بر اعتماد مشتریان تأثیرگذار است؛ اما فرضیۀ مبنی بر تأثیر مستقیم مسئولیت اجتماعی بر اعتماد مشتریان، رد شده است
کلید واژگان
اعتماد مشتریرضایتمندی مشتری
قصد خرید
مسئولیت اجتماعی شرکت
14. اخلاق و مسئولیت اجتماعی در موسسات تجاری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار بخش مدیریت دانشگاه شیرازدانشگاه شیراز
دانشگاه خلیج فارس
شاپا
2008-59072423-5091




