نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانی سلطانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, اسفندیارfa_IR
dc.contributor.authorپوراشرف, یاسان‌‌الهfa_IR
dc.contributor.authorسایه‌میری, کورشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:16:26Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:16:26Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2012-04-30en_US
dc.date.submitted1391-02-11fa_IR
dc.identifier.citationدهقانی سلطانی, مهدی, محمدی, اسفندیار, پوراشرف, یاسان‌‌اله, سایه‌میری, کورش. (1392). بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند. مدیریت بازرگانی, 5(1), 85-104. doi: 10.22059/jibm.2013.35425fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2013.35425
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_35425.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258132
dc.description.abstractتوسعه برند، یک استراتژی مشهور برای شرکت‌ها از سال‌ها پیش بوده است و موفقیت آن وابسته به پذیرش و ارزیابی مصرف‌کنندگان از توسعه برند است؛ درنتیجه هدف از این پژوهش، مطالعه و بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند لاستیک بارز در شهر کرمان است. جامعه آماری در این پژوهش مصرف‌کنندگان لاستیک بارز در شهر کرمان بوده،‌ حجم نمونه برابر با 171 نفر بود که برای به‌دست آوردن آن از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و فرمول جامعه نامحدود استفاده شده است. ابزار گرد‌آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده،‌ برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات، روش کتابخانه‌ای و میدانی به‌کار گرفته شده است. پژوهش حاضر براساس هدف پژوهش کاربردی و همچنین براساس چگونگی به‌دست آوردن داده‌های مورد‌نیاز، از نوع پژوهش‌های توصیفی و همبستگی است. برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های پرسشنامه در بخش آمار استنباطی از آزمون‌های کلوموگروف- اسمینوف و تحلیل عاملی تأئیدی و مدل معادلات ساختاری، موجود در بسته‌های نرم‌افزاری SPSS و LISREL استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که تجربه برند، تصویر ذهنی‌ برند، تناسب درک‌شده برند، رضایت برند، ارزش ویژه برند، اعتماد برند و وفاداری برند به‌طور معناداری بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند تأثیرگذار است. این درحالی است که تأثیر دو عامل تجربه برند و رضایت برند نسبت‌به سایر عوامل بیشتر بوده است.fa_IR
dc.format.extent339
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2013.35425
dc.subjectارزیابی نگرش مصرف‌کنندهfa_IR
dc.subjectتوسعه برندfa_IR
dc.subjectتصویر برندfa_IR
dc.subjectارزش ویژه برندfa_IR
dc.titleبررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه ایلام، ،، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه ایلام، ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه علوم پزشکی، ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage85
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد