مدل ارزشگذاری خدمات الکترونیکی نهادهای عمومی (مطالعه موردی شهرداری تهران)
(ندگان)پدیدآور
خاتمی فیروزآبادی, محمد علیعباسی آذر, عباستقوا, محمد رضافیضی, کامراننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق با ترکیب روش های کمی وکیفی اقدام به تهیه مدلی سه متغیره برای ارزشگذاری خدمات الکترونیک سازمانهای ارائه دهنده خدمات الکترونیکی عمومی و مطالعه موردی سامانه صدور مجوز سالیانه طرح ترافیک که تماما" به صورت الکترونیک عرضه می گردد، شده است. مبنای تدوین مدل مذکور، استفاده از نظرات گروه خبره (با استفاده از روش دلفی)، تعیین روابط بین متغیرها (با استفاده از تکنیک دیمتل) و در نهایت استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی برای تایید روایی سازه. برای این تحققیق 4 فرضیه شامل: استفاده از نظر مشتریان، محاسبه هزینه های سخت افزاری، نرم افزاری و اداری تعیین شد. دو متغیر نخست کمی بوده و داده های آن از دفاتر مالی استخراج شده است. اما، متغیر سوم کیفی بوده و از طریق رابطه همبستگی با دو متغیر قبلی اقدام به تعیین ارزش کمی برای آن شده است.یافته های این تحقیق هم جهت با تحقیقات گذشته شامل مطالعات گانت و همکاران می باشد.
کلید واژگان
خدمات الکترونیکیارزشگذاری
قیمتگذاری
ارزیابی
سازمانهای غیرانتفاعی
شماره نشریه
55تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
استاد، دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، دهکده المپیک، تهران، ایران.
دانشیار، دانشگاه علامه طباطبایی، دهکده المپیک، تهران، ایران.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی، دهکده المپیک، تهران، ایران.
شاپا
2251-80292476-602X




