عوامل موثر بر انتخاب بازارهای هدف صادراتی صنعت برق ایران
(ندگان)پدیدآور
دهدشتی شاهرخ, زهرهجعفری, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از کلیدی ترین موضوعات بازاریابی بین المللی، انتخاب بازار هدف صادراتی است که اولین مرحله در فرایند بین المللی شدن شرکتها می باشد. در این مقاله عوامل موثر بر انتخاب بازارهای هدف صادراتی صنعت برق ایران معرفی شده اند. عوامل تاثیر گذار در شش بعد اصلی شامل عوامل سیاسی، پتانسیل بازار، اقتصادی، فرهنگی، زیرساختی و قانونی تقسیم بندی و از دیدگاه مدیران صادر کننده محصولات صنعت برق ایران بررسی و اولویت بندی شده اند. مدیران صادر کننده محصولات صنعت برق ایران جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل داده اند. همچنین از شاخص میانگین جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. در نتیجه پژوهش انجام شده، پتانسیل بازار به عنوان مهمترین بعد در انتخاب بازارهای هدف شناخته شد. پس از آن به ترتیب ابعاد، قانونی، سیاسی، زیر ساختی و اقتصادی موثرترین ابعاد بوده و نهایتاً فرهنگ به عنوان بعد بی اهمیت در انتخاب بازارهای هدف صادراتی صنعت برق ایران شناخته شدند.
کلید واژگان
فرایند بین المللی شدنصادرات
بازاریابی بین المللی
بازار هدف
انتخاب بازار بین المللی
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2251-80292476-602X




