| dc.contributor.author | نیکراهان, غلامرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمی, طاهره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:28Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:28Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-08-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-05-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نیکراهان, غلامرضا, قاسمی, طاهره. (1398). تعیین اثربخشی آموزش برنامه شادی لیوبو میرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی دانشآموزان دختر رشته تربیت کودک مقطع متوسطه. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 12(46), 29-45. doi: 10.30495/jinev.2019.668227 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.668227 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_668227.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254658 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر اثربخشی آموزش برنامه شادی لیومیرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دختر رشته تربیت کودک مقطع متوسطه شهر شهرضا میباشد. تعداد 30 نفر از کلیه دانشآموزان دختر رشته تربیت کودک متوسطه دوم مشغول به تحصیل در دبیرستانهای واقع در شهر شهرضا به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه مداخله به مدت شش هفته آموزش شادی لیبومیرسکی را دریافت نمودند و اندازه گیری در مرحله پیشآزمون، پس آزمون و پیگیری به انجام رسید. ایزار جمع آوری دادهها شامل پرسشنامههای امید اسنایدر، پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)، پرسشنامه احساس شادکامی آکسفورد و رضایت از زندگی داینر و همکاران بود. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیره) تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش برنامه شادی لیوبومیرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی در دانشآموزان در مرحله پس آزمون و پیگیری تاثیر معناداری داشت. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که آموزش شادی به دانشآموزان منجر به افزایش امید، شادکامی، سلامت عمومی و رضایت از زندگی در دانشآموزان میشود. از اینرو به مدارس پیشنهاد میشود که توجه به آموزش این نوع شادکامی را جزء الویتهای آموزشی خود قرار دهند | fa_IR |
| dc.format.extent | 292 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.668227 | |
| dc.subject | شادکامی | fa_IR |
| dc.subject | امید | fa_IR |
| dc.subject | رضایت از زندگی | fa_IR |
| dc.subject | سلامت عمومی | fa_IR |
| dc.title | تعیین اثربخشی آموزش برنامه شادی لیوبو میرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی دانشآموزان دختر رشته تربیت کودک مقطع متوسطه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه فرهنگیان تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسارشد روانشناسی عمومی، واحد بروجن، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجن، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 46 | |
| dc.citation.spage | 29 | |
| dc.citation.epage | 45 | |