نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیکراهان, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, طاهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:06:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:06:28Z
dc.date.available1399-07-09T04:06:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:06:28Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-21en_US
dc.date.submitted1397-05-30fa_IR
dc.identifier.citationنیکراهان, غلامرضا, قاسمی, طاهره. (1398). تعیین اثربخشی آموزش برنامه شادی لیوبو میرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دختر رشته تربیت کودک مقطع متوسطه. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 12(46), 29-45. doi: 10.30495/jinev.2019.668227fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.668227
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_668227.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254658
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر اثربخشی آموزش برنامه شادی لیومیرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی در دانش­آموزان دختر رشته تربیت کودک مقطع متوسطه شهر شهرضا می‌باشد. تعداد 30 نفر از کلیه دانش­آموزان دختر رشته تربیت کودک متوسطه دوم مشغول به تحصیل در دبیرستان‌های واقع در شهر شهرضا به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه مداخله به مدت شش هفته آموزش شادی لیبومیرسکی را دریافت نمودند و اندازه گیری در مرحله پیش­آزمون، پس آزمون و پیگیری به انجام رسید. ایزار جمع آوری داده­ها شامل پرسشنامه­های امید اسنایدر، پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)، پرسشنامه احساس شادکامی آکسفورد و رضایت از زندگی داینر و همکاران بود. داده­ها با استفاده از روش­های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیره) تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش برنامه شادی لیوبومیرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی در دانش‌آموزان در مرحله پس آزمون و پیگیری تاثیر معناداری داشت. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که آموزش شادی به دانش­آموزان منجر به افزایش امید، شادکامی، سلامت عمومی و رضایت از زندگی در دانش­آموزان می­شود. از این‌رو به مدارس پیشنهاد می­شود که توجه به آموزش این نوع شادکامی را جزء الویت‌های آموزشی خود قرار دهندfa_IR
dc.format.extent292
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.668227
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectامیدfa_IR
dc.subjectرضایت از زندگیfa_IR
dc.subjectسلامت عمومیfa_IR
dc.titleتعیین اثربخشی آموزش برنامه شادی لیوبو میرسکی بر شادکامی، امید، سلامت عمومی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دختر رشته تربیت کودک مقطع متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روان‌شناسی، دانشگاه فرهنگیان تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد روان‌شناسی عمومی، واحد بروجن، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجن، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue46
dc.citation.spage29
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد