اثرات عملکردی نفوذ استاد و عدم نفوذ استاد بر تمایل زبان آموزان به برقراری ارتباط
(ندگان)پدیدآور
یاغچی, محمدعلیغفوری, ناصرنبیفر, نساءنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر سعی دارد تا تاثیرات به کارگیری چارچوب نظری نفوذ استاد را در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان تبریز مورد بررسی  قرار دهد، چهارچوبی که جان هرون تحت عنوان "بررسی شش اصل نفوذ استاد بر تمایل زبان آموز به برقراری ارتباط" مطرح کرده است. این مدل که ریشه در نظارت بالینی دارد، می تواند رفتار کلامی و جمله های حقیقی که استاد در بافت یادگیری زبان بکار می برد را جهت دهد. 60 دانشجو در آزمون مهارتهای عمومی زبان PET شرکت کردند که بر اساس نتایج حاصله ، 36 نفراز آنها به دو گروه 18 نفری برای این پژوهش انتخاب شدند. گروه اول، گروه تحت نفوذ استاد بود که در آن استاد تعیین می کرد چه اقداماتی باید صورت پذیرد، این استاد بود که اطلاعات را ارائه می داد و یا با دانشجوها تعامل داشت. گروه دوم، گروه عاری از نفوذ استاد بود که در آن استاد صرفا ایده دهنده، حلال مشکلات و اعتماد به نفس دهنده بود. این دو گروه پرسشنامه های مربوط به تمایل به برقراری ارتباط، هم قبل، هم بعد و هم در دوره پیگری مجدد  آموزشی را کامل کردند. نتایج حاصل از بکارگیری شش اصل نفوذ استاد حاکی از تغییرات چشمگیر در عملکرد دانشجویانی داشت کهو تحت نفوذ  استاد نبودند و به عملکرد بهتر این گروه ازگروه تحت نفوذ استاد منجر گردید.  امید است که این تحقیق افق های روشن جدیدی را به روی متخصصان، اساتید و نیز دانشجویان در حیطه آموزش زبان انگلیسی ایجاد نماید
کلید واژگان
گروه تحت نفوذ استادزبان آموزان
گروه آزاد از نفوذ استاد
تمایل به برقراری ارتباط
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
گروه زبانانگلیسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانگروه زبانانگلیسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
گروه زبانانگلیسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
شاپا
2345-62992476-5627




