مرور دوره 9, شماره 35 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
اثربخشی آموزش حافظهی فعال بر بهبود مهارت خواندن دانشآموزان نارساخوان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2016-11-21)در پژوهش حاضر، اثربخشی آموزش حافظهی فعال بر بهبود مهارت خواندن دانشآموزان نارساخوان پایه دوم دبستان مورد بررسی قرار گرفت. طرح پژوهش، آزمایشی از نوع پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بوده است. بدین منظور از بین 195دانشآموز ...
-
ارزیابی میزان توجه به «سواد فناورانه» در آموزش و پرورش عمومی (پایههای 9-1)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2016-11-21)این تحقیق با هدف تحلیل محتوای کتابهای درسی از نظر حضور عناصر سواد فناورانه و به روش تحلیل محتوا انجام شده است. جامعه آماری کلیه کتابهای دوره آموزش عمومی (پایههای 9-1) و نمونهگیری بر مبنای هدف بوده است. بر این مبنا، 24 ...
-
مدلیابی معادلات ساختاری ارتباط راهبردهای کنترل فکر و معنا در زندگی با عملکرد تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2016-11-21)هدف این پژوهش بررسی ارتباط راهبردهای کنترل فکر و معنا در زندگی با عملکرد تحصیلی دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری، دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بودند که تعداد 360 نفر از آنها با ...
-
ویژگیهای روانسنجی مقیاس تجارب عاطفی مثبت و منفی اسپین در دانشآموزان دختر پایه سوم دبیرستانهای تهران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2016-11-21)هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی (پایایی و روایی) و هنجاریابی مقیاس تجارب عاطفی مثبت و منفی اسپین در نمونهای متشکل از 401 دانشآموز دختر پایه سوم دبیرستانهای دولتی تهران در سال تحصیلی 1394-1393 با روش نمونهگیری ...
-
کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگیهای فراگیر و فرایند آموزش
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2016-11-21)هدف مقاله حاضر شناسایی عواملی است که ذیل دو دسته «ویژگیهای فراگیر» و «فرایند آموزش» بر کاربست آموزشها در سازمان اثر میگذارند. یافتههای این مقاله با استفاده از پژوهشی بهدست آمد که با رویکرد کیفی و با روش مطالعه موردی ...



