تأثیر ارزشیابی پوشهایی بر صحت دستوری و پیچیدگی نوشتاری دانشجویان کارشناسیارشد آموزش زبانانگلیسی
(ندگان)پدیدآور
سیفوری, زهرهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق شبه تجربی حاضر به بررسی تأثیر ارزشیابی پوشه ایی بر صحت دستوری و پیچیدگی نوشتاری دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش زبان پرداخته است و بر این فرضیه تحقیق استوار میباشد که شرکت در فرآیند ارزشیابی عملکرد خود توجه زبان آموزان را نسبت به ویژگیهای صوری و متنی کلام نوشتاری جلب نموده و موجب پیشرفت آنها میشود. آزمودنیهای حاضر در این پژوهش شامل 40 دانشجوی مقطع کارشناسیارشد آموزش زبان انگلیسی از جمعیت پنجاه نفری دانشجویانی انتخاب شدند که درس نگارش پیشرفته را اخذ نموده و پس از تأیید همگنی در مهارتهای درک مطلب و نوشتار به صورت تصادفی به دو گروه تحقیق و شاهد تعیین شدند. هر دو گروه به مدت 12 جلسه بر اساس مطالب آموزشی یکسان و روش تدریس فرآیند-محور توام با بازخورد تعاملی، خود ویراستاری و بازخورد معلم آموزش دریافت نمودند. گروه تحقیق به صورت هفتگی در ارزشیابی پوشهایی تکالیف نوشتاری خود نیز شرکت نمودند. تحلیل آماری دادههای پسآزمون نشانگر پیشرفت معنیدار گروه تحقیق در صحت دستوری و پیچیدگی نوشتاری بود. نتایج پژوهش ضرورت شرکت دادن دانشجویان کارشناسیارشد آموزش انگلیسی در فرآیند آموزش و ارزشیابی پیشرفت آموزشی خود را مورد تأکید قرار میدهد و کاربردهای آموزشی بسیاری دارد
کلید واژگان
ارزشیابی پوشهاییبازخورد تعاملی
پیچیدگی
صحت دستوری
نوشتار
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
گروه زبانانگلیسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانشاپا
2345-62992476-5627




