شاخصهای سنجش کیفیت آموزش عالی براساس مدل کانو در دانشگاه ارومیه
(ندگان)پدیدآور
هادی, رضا هادیرضاپور, یوسفسلمانپور, صدیقهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر، شاخصهای سنجش کیفیت آموزش عالی را بر اساس مدل کانو در دانشگاه ارومیه بررسی میکند. روش تحقیق از نوع توصیفی _ پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیة دانشجویان دانشگاه ارومیه که تعداد آنها برابر با 22500 نفر میباشد است. براساس دادههای مندرج در جدول مورگان حجم نمونه آماری این پژوهش به تعداد 378 نفر است. برای انتخاب واحدهای مورد مطالعه از روش نمونهگیری طبقهای استفاده شد. ابزار جمعآوری اطلاعات در این پژوهش، در چهارچوب روش میدانی دو پرسشنامه میباشد، پرسشنامه اول: مربوط به ادراکات و انتظارات دانشجویان از چهار بعد (محتوای دوره، ساختار دوره، ویژگیهای استادان، امکانات دوره) میباشد، پرسشنامه دوم: به مدل کانو مربوط است که نیازهای الزامی، عملکردی و جذاب دانشجویان را میسنجد. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد بین انتظارات دانشجویان ازمحتوا، ساختار و امکانات دوره های دانشگاه و ویژگیهای استادان، با ادراک آنان تفاوت معناداری وجود دارد، به عبارت دیگر میزان ادراکات دانشجویان از چهار بعد (محتوای دوره، ساختار دوره، ویژگیهای استادان، امکانات دوره) در دانشگاه ارومیه پایین تر از انتظارات آنان میباشد
کلید واژگان
شاخصهای سنجشکیفیت
آموزش عالی
مدل کانو
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانش آموختۀ کارشناسیارشد رشته برنامهریزیآموزشی گروه علومتربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایراناستادیار دانشگاه تبریز، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، تبریز، ایران
مربی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور واحد نقده، گروه علومتربیتی، نقده، ایران
شاپا
2345-62992476-5627




