• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش سخت‌رویی (مدل کوباسا و مدی) بر اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    گنجی, حمزهمامی, شهرامامیریان, کامراننیازی, الیاس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    210.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف‌ پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش سخت‌رویی (مدل کوباسا و مدی) بر میزان اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان پسر پایه چهارم دوره ابتدایی شهرایلام می­باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان پسر پایه چهارم دوره ابتدایی شهرایلام بوده، حجم نمونه در این پژوهش به شیوه­ی نمونه‌گیری خوشه­ای چند مرحله­ای 120 نفربوده،که در گروهآزمایش (60نفر) و کنترل (60نفر) جایگزین‌شدند. برای ‌سنجش ‌متغیرهای پژوهش، از پرسش­نامه اضطراب امتحان TAI و آزمون پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان استفاده شده است. طرحپژوهش،طرحپیش­آزمونپس­آزمونباگروهکنترل می‌باشد،پس ازانتخابگروه­هایآزمایشوکنترل،ابتدابررویهردوگروهپیش­آزمون اجراشد،سپس مداخلهآزمایشی(آموزش سخت­رویی)فقطبرروی گروه آزمایش و در 12 جلسه ارائه شد و پس از اتمام برنامه، پس­آزمون روی هر دوگروه اجرا شد. سپس داده­ها با استفاده از تحلیل کواریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد آموزش سخت­روییدر سطح معنی­داری کمتر از (05/0P) موجب کاهش اضطراب امتحان و همچنین موجب افزایش پیشرفت تحصیلیدانش­آموزان در گروه آزمایش شده است.
    کلید واژگان
    آموزش سخت‌رویی
    اضطراب امتحان
    پیشرفت تحصیلی

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    Tbriz Branch, Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
    استادیار گروه روانشناسی عمومی، واحد ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران
    دانشجوی‌دکترای گروه روان‌شناسی‌عمومی، واحدایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران
    دانشجوی‌دکترای گروه روانشناسی‌عمومی، واحدایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران

    شاپا
    2345-6299
    2476-5627
    URI
    http://jinev.iaut.ac.ir/article_518873.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254422

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب