عوامل مؤثر در بهبود کیفیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دیدگاه مدیران و دبیران مرد پایه سوم متوسطه شهر یزد در سال تحصیلی 89-88
(ندگان)پدیدآور
سعادتمند, زهرههادی بابایی, محمدنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی«عوامل مؤثر در بهبود کیفیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دیدگاه مدیران و دبیران مرد پایه سوم متوسطه شهر یزد در سال تحصیلی  89-88» انجام گرفت.در این راستا پژوهش حاضر نقش عوامل سازمانی، روانی، فیزیکی و  طراحی سؤالات آزمون در بهبود کیفیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را مطالعه نمود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و دبیران مرد پایه سوم متوسطه شهر یزد در سال تحصیلی 89-88 بود،که از این تعداد 22نفر مدیر و150نفردبیر به صورت تصادفی انتخاب گردیدند.روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته با 46 سؤال بسته پاسخ بود.روایی پرسشنامه به صورت صوری ارزیابی گردید،و اعتبار آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای مدیران و دبیران 93/. برآورد گردید. داده های حاصل از پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد.براساس نتایج حاصله از تحقیق مشخص گردید که آزمودنی ها میزان تأثیر عوامل سازمانی، روانی، فیزیکی، طراحی سؤالات آزمون را در بهبود کیفیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بیش از حد متوسط  دانسته اند.نمونه مدیران و دبیران بیشترین میزان تأثیر را به عوامل روانی با میانگین 94/3 و کمترین میزان تأثیر را به عوامل سازمانی با میانگین 60/3 نسبت دادند. در خصوص عوامل طراحی سؤالات آزمون برحسب سمت پاسخگویان (مدیر، دبیر) و عوامل فیزیکی برحسب ناحیه (یک و دو) از لحاظ میزان تأثیر این عوامل در بهبود کیفیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تفاوتها معنا دار بود،و در خصوص سایر عوامل برحسب سمت، ناحیه، تحصیلات و سابقه خدمت تفاوت معناداری مشاهده نشد.
کلید واژگان
ارزشیابی پیشرفت تحصیلیعوامل سازمانی
عوامل روانی
عوامل فیزیکی
عوامل طراحی سؤالات آزمون
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2009-11-221388-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگانکارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی
شاپا
2345-62992476-5627
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
- 
رتبهبندی عوامل چابکی در سازمانهای پروژه محور مبتنی بر عوامل اصلی موفقیت در مدیریت پروژه و عوامل پایداری با استفاده از QFD دو مرحله ای: مطالعهی موردی پروژههای کلان شهرداری اصفهان طحانیان, احمدرضا؛ حاله, حسن؛ اعتباری, فرهاد؛ وحدانی, بهنام (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت, 2022-02-20)دنیای کسب و کار مدرن مبتنی بر رقابت و ارائهی بهترین عملکرد، برای نیل به اهداف سازمانیاست. است. توسعه رشد اقتصادی و استفاده عاقلانه از منابع طبیعی بدون در نظر گرفتن اثرات آنها قابل دستیابی نیست. بنابراین، سازمانهای پروژه ...
 
- 
تبیین تجربیات عوامل آموزشی و اجرایی مدارس شهر اصفهان در ارتباط با عوامل مرتبط با کارامدی آموزشهای پیشگیری از رفتارها و عوامل خطرزای بیماریهای غیر واگیر: یک مطالعه کیفی همدانی, زهره؛ حقانی, فریبا؛ کلیشادی, رویا (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2021-04-01)مقدمه: آموزشهای مدرسهای، تأثیر بسزایی در ارتقای آموزشهای سلامت ایفا میکنند. هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل عوامل تأثیرگذار بر آموزشهای پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر از نگاه شاغلین در مدارس شهر اصفهان بود. روشها: ...
 
- 
بررسی تاثیر عوامل تعیینکننده ثبات مالی با تأکید بر عوامل سطح صنعت بانکداری هاشمی, قائم؛ سلگی, محمد؛ تقی نتاج ملکشاه, غلامحسن (2024-12-21)ثبات مالی به وضعیتی گفته میشود که سیستم مالی متشکل از واسطهها، بازارها و ابزارها و زیرساختهای بازار قادر به مقاومت در برابر شوکها باشند که درنتیجه آن احتمال اختلال درروند واسطهگری کاهش مییابد. هدف از انجام تحقیق حاضر، ...
 




