نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمی, صالحfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, وکیلfa_IR
dc.contributor.authorعزیزی, زهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:05:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:05:17Z
dc.date.available1399-07-09T04:05:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:05:17Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-26en_US
dc.date.submitted1398-07-04fa_IR
dc.identifier.citationرحیمی, صالح, احمدی, وکیل, عزیزی, زهره. (1398). بررسی رابطه نگرش‌های شغلی با عملکرد شغلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه. مجله مطالعات روانشناسی صنعتی و سازمانی, 6(2), 213-226. doi: 10.22055/jiops.2019.31214.1147fa_IR
dc.identifier.issn2588-3917
dc.identifier.issn2588-6339
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jiops.2019.31214.1147
dc.identifier.urihttp://jiops.scu.ac.ir/article_15792.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254246
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه نگرش‌های شغلی (اشتیاق شغلی، تعهد سازمانی و رضایت شـغلی) با عملکرد شغلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه‌ انجام شده است. پژوهش حاضر کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه ‌آماری این پژوهش شامل تمامی کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه (105 نفر) بود که ‌از بین آن‌ها  83 نفر به عنوان نمونه ‌آمارپژوهش  به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده‌ انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل چهار پرسشنامه‌ استاندارد اشتیاق شغلی، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد شغلی بود. تجزیه وتحلیل داده‌های پژوهش از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه) و با استفاده‌ از نرم‌افزار SPSS-24 انجام شد. نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معنی‌داری بین اشتیاق شغلی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی با عملکرد شغلی کتابداران وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که اشتیاق شغلی (001/0p < ،52/0β=)، رضایت شغلی (001/0p < ،44/0β=) و تعهد سازمانی (001/0p < ،45/0β=)، توان پیش‌بینی عملکرد شغلی را دارند. در مجموع، نتایج نشان داد که اشتیاق شغلی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی، عوامل مهم اثرگذار بر  عملکرد شغلی کتابداران می‌باشند.fa_IR
dc.format.extent645
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی صنعتی و سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofIndustrial and Organizational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jiops.2019.31214.1147
dc.subjectاشتیاق شغلیfa_IR
dc.subjectتعهد سازمانیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectعملکرد شغلیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه نگرش‌های شغلی با عملکرد شغلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی کرمانشاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه جامعه‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage213
dc.citation.epage226
nlai.contributor.orcid0000-0001-6540-9825
nlai.contributor.orcid0000-0003-0424-4769
nlai.contributor.orcid0000-0002-5641-5286


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد