نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطلایی‌نژاد, نعیمهfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorمظاهری, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorعسگری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:04:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:04:24Z
dc.date.available1399-07-09T04:04:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:04:24Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-17en_US
dc.date.submitted1395-02-28fa_IR
dc.identifier.citationطلایی‌نژاد, نعیمه, قنبری, سعید, مظاهری, محمدعلی, عسگری, علی. (1395). ویژگی‌های مقدماتی مقیاس سنجش اضطراب جدایی (فرم والدین). روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 12(47), 235-225.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_522540.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253938
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر تعیین ویژگی‌های روان‌سنجی فرم والدین مقیاس سنجش اضطراب جدایی (هان، هاجینلیان، ایسن، ویندر و پینکاس، 2003) در کودکان چهار تا شش ساله در تهران بود. 302 کودک از 16 مهدکودک منطقه یک شهر تهران توسط ‌‌نمونه‌برداری در دسترس انتخاب شدند. سپس مادران این کودکان مقیاس سنجش اضطراب جدایی را به همراه مقیاس اضطراب کودکان پیش‌دبستانی اسپنس (اسپنس، راپی، مک‌دونالد و اینگرام، 2001) تکمیل کردند. اعتبار مقیاس از طریق همسانی درونی بررسی شد. تمام زیرمقیاس‌های سنجش اضطراب جدایی از همسانی درونی متوسط تا بالایی برخوردار بودند (62/0 تا 74/0). برای بررسی روایی مقیاس از تحلیل عاملی و روایی همزمان استفاده شد. روایی همزمان مقیاس بر اساس همبستگی با مقیاس اضطراب پیش‌دبستانی اسپنس مورد تأیید قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی از ساختار چهار عاملی این مقیاس حمایت کرد. تحلیل ویژگی‌های روان‌سنجی نشان داد مقیاس سنجش اضطراب جدایی (نسخه والدین)ابزار معتبری است که می‌تواند در موقعیت‌های بالینی مورد استفاده قرار گیرد و برای غربالگری کودکان با نشانه‌های اضطراب جدایی به کار رود. <br />  <br />fa_IR
dc.format.extent258
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectویژگی‌های روان‌سنجیfa_IR
dc.subjectمقیاس سنجش اضطراب جداییfa_IR
dc.subjectاعتبارfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectکودکان پیش‌دبستانیfa_IR
dc.titleویژگی‌های مقدماتی مقیاس سنجش اضطراب جدایی (فرم والدین)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue47
dc.citation.spage235
dc.citation.epage225


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد