نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیری, سهرابfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی نواب, امیرfa_IR
dc.contributor.authorجمالی, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:03:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:03:58Z
dc.date.available1399-07-09T04:03:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:03:58Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-03en_US
dc.date.submitted1396-01-14fa_IR
dc.identifier.citationامیری, سهراب, قاسمی نواب, امیر, جمالی, یوسف. (1395). ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوانان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 13(50), 209-219.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_529165.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253784
dc.description.abstractاین پژوهش، به منظور بررسی ویژگی­های روان­سنجی پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوانان، بر روی جامعه دانش­آموزان انجام شد. 286 نفر از دانش­آموزان به صورت نمونه­برداری خوشه­ای چند­مرحله­ای انتخاب شدند و به پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوان (SCQA؛ ووتر، ویشرمن، بریرس و جانسن، 2016)، پرسشنامه خود‎ارزشمندی مشروط (کراکر، لتان، کوپر و بویرت، 2003) و مقیاس چند­بعدی کمال­گرایی(فراست ودیگران، 1990)پاسخ دادند. برای تعیین ویژگی­های روان­سنجی حرمت خود مشروط نوجوانان ابتدا اعتبار این پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ و باز­آزمایی و دو­نیمه‎سازی سنجیده و روایی ملاکی آن با پرسشنامه خود­ارزشمندی مشروط و مقیاس چند­بعدی کمال­گرایی (MPS؛ فراست، مارتین، لاهارت و روزنبلات، 1990) بررسی شد، که حاکی از روایی تفکیکی و همگرایی مطلوب بود. ساختار عاملی آن هم با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی ارزیابی شد. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل عاملی مشخص شد که پرسشنامه حرمت خود مشروط دارای هشت عامل است و بررسی اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضرایب آلفا، باز­آزمایی و دو­نیمه­سازی ثبات پرسشنامه را نشان داد. در مجموع یافته­ها مشخص کرد که پرسشنامه حرمت خود مشروط ویژگی روان­سنجی مطلوب در نمونه جمعیتی دانش­آموزان نوجوان دارد و می­توان از این ابزار در بررسی­های مرتبط با فرهنگ ایرانی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent435
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectواژه‌های کلیدی: حرمت خودfa_IR
dc.subjectخود‌ارزشمندی مشروطfa_IR
dc.subjectمقیاس چند‌بعدی کمال‌گراییfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملیfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectاعتبارfa_IR
dc.subjectروان‌ سنجیfa_IR
dc.subjectروان‌ شناسی تحولیfa_IR
dc.titleویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری روان‌شناسی شناختیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان‌شناسیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مشاورهfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue50
dc.citation.spage209
dc.citation.epage219
nlai.contributor.orcid0000-0003-0297-0142


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد