نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقره ‏آغاجی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorواحدی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorفتحی‌آذر, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorادیب, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:03:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:03:58Z
dc.date.available1399-07-09T04:03:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:03:58Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-03en_US
dc.date.submitted1396-01-14fa_IR
dc.identifier.citationقره ‏آغاجی, سعید, واحدی, شهرام, فتحی‌آذر, اسکندر, ادیب, یوسف. (1395). اثربخشی مداخله‏ های آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل‏ ورزی تحصیلی دانش‌آموزان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 13(50), 199-207.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_529164.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253783
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل‏ورزی دانش‏آموزان پسر متوسطه انجام شد. روش پژوهش شبه­تجربی با پیش‏آزمون، پس‏آزمون بود. جامعه‏ آماری پژوهش شامل دانش‏آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 95-94 بود. به ‏منظور اجرای این پژوهش دو کلاس شامل 49 دانش‏آموز به روش نمونه‏برداری خوشه‏ای چند­مرحله‏ای انتخاب و به‏ طور تصادفی یک کلاس 25نفری به گروه آزمایش و کلاس دیگری به گروه گواه تخصیص یافت. برای سنجش تعلل‏ورزی تحصیلی از مقیاس تعلل‏ورزی دانش‏آموز (PASS؛ سولومون و راثبلوم، 1984) استفاده شد. مداخله آزمایشی مشتمل بر 8 جلسه آموزش فنون و راهبردهای پذیرش و تعهد درمانگری بود. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد با کنترل پیش‏آزمون، آموزش فنون پذیرش و تعهد درمانگری بر کاهش تعلل‏ورزی مؤثر بود و دو گروه تفاوت معنا‏داری با یکدیگر داشتند. از آنجا که آموزش پذیرش و تعهد درمانگری در کاهش تعلل‏ورزی دانش‏آموزان مؤثر است، لذا استفاده از آن به ‏عنوان روش درمانی توصیه می‏شود.fa_IR
dc.format.extent304
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectواژه‌های کلیدی: پذیرش و تعهد درمانیfa_IR
dc.subjectتعلل‏ورزیfa_IR
dc.subjectدانش‏آموزانfa_IR
dc.subjectروان ‎شناسی بالینیfa_IR
dc.subjectروان‌ شناسی تحولیfa_IR
dc.titleاثربخشی مداخله‏ های آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل‏ ورزی تحصیلی دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تبریز تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تبریز تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تبریز تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue50
dc.citation.spage199
dc.citation.epage207


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد