| dc.contributor.author | قره آغاجی, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | واحدی, شهرام | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتحیآذر, اسکندر | fa_IR |
| dc.contributor.author | ادیب, یوسف | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:03:58Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:03:58Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:03:58Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:03:58Z | |
| dc.date.issued | 2016-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-04-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-01-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قره آغاجی, سعید, واحدی, شهرام, فتحیآذر, اسکندر, ادیب, یوسف. (1395). اثربخشی مداخله های آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل ورزی تحصیلی دانشآموزان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 13(50), 199-207. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-305X | |
| dc.identifier.issn | 2251-9955 | |
| dc.identifier.uri | http://jip.azad.ac.ir/article_529164.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253783 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش پذیرش و تعهد درمانگری بر تعللورزی دانشآموزان پسر متوسطه انجام شد. روش پژوهش شبهتجربی با پیشآزمون، پسآزمون بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 95-94 بود. به منظور اجرای این پژوهش دو کلاس شامل 49 دانشآموز به روش نمونهبرداری خوشهای چندمرحلهای انتخاب و به طور تصادفی یک کلاس 25نفری به گروه آزمایش و کلاس دیگری به گروه گواه تخصیص یافت. برای سنجش تعللورزی تحصیلی از مقیاس تعللورزی دانشآموز (PASS؛ سولومون و راثبلوم، 1984) استفاده شد. مداخله آزمایشی مشتمل بر 8 جلسه آموزش فنون و راهبردهای پذیرش و تعهد درمانگری بود. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد با کنترل پیشآزمون، آموزش فنون پذیرش و تعهد درمانگری بر کاهش تعللورزی مؤثر بود و دو گروه تفاوت معناداری با یکدیگر داشتند. از آنجا که آموزش پذیرش و تعهد درمانگری در کاهش تعللورزی دانشآموزان مؤثر است، لذا استفاده از آن به عنوان روش درمانی توصیه میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 304 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | واژههای کلیدی: پذیرش و تعهد درمانی | fa_IR |
| dc.subject | تعللورزی | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی بالینی | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی تحولی | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی مداخله های آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل ورزی تحصیلی دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه تبریز
تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد دانشگاه تبریز
تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه تبریز
تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 50 | |
| dc.citation.spage | 199 | |
| dc.citation.epage | 207 | |