رابطه سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
پناهی, روحالهکاظمی, سلطانعلیرضایی, آذرمیدختنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بهمنظور بررسی رابطة سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی، جنس و رشتة تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی شهر اقلید، 500 دانشآموز (263 زن، 237 مرد) با روش نمونهبرداری خوشهای انتخاب شدند. شرکتکنندگان به سیاهة سبکهای یادگیری کلب (کلب، 1971) پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از آزمون مجذور کای بهره گرفته شد. یافتهها نشان دادند: 1)¬¬ شرکتکنندگان واجد سبک یادگیری واگرا و جذبکننده، عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به شرکتکنندگان دارای سبکهای همگرا و انطباقی دارند، 2)¬¬ پسران بیشتر از سبک یادگیری واگرا سود میجویند، در حالی که سبک یادگیری غالب دختران، جذبکننده است، و 3)¬¬ بین سبکهای یادگیری و رشتة تحصیلی رابطة معناداری وجود ندارد
کلید واژگان
سبکهای یادگیریپیشرفت تحصیلی
جنس
رشته تحصیلی
دانشآموزان دوره متوسطه
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد واحد مرودشتاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
شاپا
1735-305X2251-9955




