• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 31, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 31, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی عوامل موثر بر ارتباط گریزی نماینده های بیمه ایران بر اساس طرح آمیخته انتخاب مشارکت کننده

    (ندگان)پدیدآور
    دامغانیان, حسینروزبان, فرناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.210 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نماینده­های فروش، عامل اساسی حیات صنعت بیمه هستند. آنها پل ارتباطی سازمان و مشتریان­اند. ارتباطات از تواناییهای مورد نیاز هر نماینده محسوب می­شود؛ حال آنکه برخی عوامل موجب ایجاد میزانی از ارتباط­گریزی می­شود. در پژوهش حاضر، هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ارتباط­گریزی است. روش تحقیق، آمیختۀ تشریحی انتخاب مشارکت­کننده در نظر گرفته شد که در دو مرحلۀ کمّی و کیفی انجام می­گیرد. جامعۀ آماری پژوهش، نمایندگان یک شرکت بیمه‌ای در شهر اهواز بود. بر طبق جدول مورگان 86 نفر به صورت تصادفی ساده برای نمونۀ آماری انتخاب و پرسشنامه­ها بین آنان توزیع شد. به منظور شناسایی عوامل مؤثر بر ارتباط­گریزی، نخست در فاز اول، با کمک پرسشنامۀ ارتباط­گریزی مک­کراسکی، وضعیت ارتباط­گریزی شناسایی شد. طبق نتایج فاز اول، نمایندگان از نظر ارتباط­گریزی نمرۀ پایینی داشتند، در این میان نماینده­هایی که بیشترین میزان ارتباط­گریزی را تجربه کرده­اند، برای مصاحبۀ فردی عمیق انتخاب شدند. در فاز دوم با استفاده از روش تحلیل تماتیک پاسخهای به دست ‌آمده از مصاحبه­ها مورد بررسی قرار گرفت و سه دسته عوامل فردی (ویژگیهای نماینده، انگیزه، اطلاعات، و تجربه)، محیطی (ناظر و مشتری) و سازمانی (قوانین مربوط به بیمه­ها، آموزش، مسائل مربوط به نماینده­ها و کارمندان شعبه) به­عنوان عوامل مؤثر بر میزان ارتباط‌گریزی نمایندگان شناسایی شد. ضمن توضیح عوامل، پیشنهادهایی برای رفع آنها ارائه شد.
    کلید واژگان
    رفتار سازمانی
    ارتباط‌گریزی
    روش آمیخته
    طرح تشریحی انتخاب مشارکت‌کننده

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    پژوهشکده بیمه
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان
    دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان (نویسندۀ مسئول)

    شاپا
    2251-7723
    2251-7731
    URI
    https://dx.doi.org/10.22056/jir.2017.41374
    http://jir.irc.ac.ir/article_41374.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252913

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب