دوره 3, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • تحلیل ساختارگرایانه از گونه انیمیشن موزیکال 

    صفورا, محمدعلی (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-08-22)
    ژانر(گونه) فیلم، در مجموعه‌ای از قوانین و توافقات مشترک بین سه گروه مخاطب، فیلمساز و منتقد برای طبقه‌بندی انواع فیلم شکل می­گیرد. این قوانین هرکدام به نحوی در شکل‌گیری فیلم تاثیرگذارند. با مروری بر تاریخچه انیمیشن‌های ...

  • فیلم مستند به مثابه روش پژوهش بصری 

    عزیزپور, باقر؛ مرکبی, سید محمدصادق (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-08-22)
    عصر حاضر را عصر تصویر جهان و فرهنگ حاکم بر آن را فرهنگ تصویری می­ نامند. بر همین اساس، رویکرد شناخت علمی و تحقیقات دانشگاهی پیرامون پدیده­ های مختلف، با حرکت به سمت پژوهش ­های بصری، در حال تغییر است. زیرا اطلاعات بصری، ...

  • چگونگی پوشش دهی به اخبار امید آفرین در تلویزیون (مطالعه موردی: بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما) 

    مژدهی فر, مصطفی؛ فتحی, ابراهیم؛ البرزی دعوتی, هادی؛ رزمجو, علی اکبر (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-08-22)
    بخش خبری ساعت 21 شبکۀ یک سیما به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین بخش خبری صداوسیما نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی خبری در کشور دارد. با توجه به عملیات رسانه‌ای گستردۀ دشمنان در قالب‌های مختلف برای ناامیدکردن مردم، ایجاد ...

  • شناسایی عنصر مسلط در فیلم «ماهی و گربه» 

    آفرین, فریده؛ حیدرخانی, مسعود؛ فهیمی فر, اصغر (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-08-22)
    در این مقاله، عنصر مسلط در فیلم «ماهی و گربۀ» (1392) ساخته شهرام مکری با توجه به نظریات فرمالیست‌های روسی بررسی شده است. بدین‌منظور از مفهوم پیشنهادی یاکوبسن یعنی «عنصر مسلط» و سپس از نظرات نئوفرمالیست­ها استفاده کرده و ...