تأثیر آموزش تمرینهای تقویت حافظه شنیداری بر توانایی خواندن دانشآموزان نارساخوان
(ندگان)پدیدآور
شیرازی, محموددانایی, مینافردین, محمّدعلینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر، تأثیر آموزش تمرینهای تقویت حافظه شنیداری بر توانایی خواندن دانشآموزان نارساخوان مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیهی دانشآموزان پسر نارساخوان پایه دوم ابتدایی شهرستان خاش بودند. نمونه پژوهش متشکل از، 30 دانشآموز پسر پایه دوم ابتدایی با نارسایی خواندن در شهر خاش بودند که به شیوه نمونهگیری هدفمند انتخاب و با روش تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون بود. آموزش تمرین های تقویت حافظه شنیداری بر روی گروه آزمایش در 10 جلسه، هر جلسه 45 دقیقه اجرا شد. ابزار پژوهش، آزمون خواندن و نارساخوانی نما بود. دادههای به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس (ANCOVA) مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش تمرینات تقویت حافظه شنیداری بر توانایی خواندن کودکان نارساخوان مؤثر است.
کلید واژگان
آموزش تمرینات تقویت حافظه شنیداریتوانایی خواندن
نارسا خوانی
ناتوانی یادگیری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستانکارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان




