| dc.contributor.author | عباسی, مسلم | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:30Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:30Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:30Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:30Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-03-08 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-12-18 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | عباسی, مسلم. (1394). مقایسه ی بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری, 5(2), 74-91. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_393.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247728 |  | 
| dc.description.abstract | <span style="font-size: medium;">هدف این پژوهش مقایسهی بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در </span><span style="font-size: medium;">دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص </span><span style="font-size: medium;">بود. این پژوهش یک مطالعه از نوع علی- مقایسهای </span><span style="font-size: medium;">بود</span><span style="font-size: medium;">. جامعهی آماری پژوهش شامل کلیهی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری مراجعه کننده به مراکز آموزشی و بالینی شهر کرج در سال تحصیلی94-1393 و دانشآموزان عادی(فاقد اختلال یادگیری) همان شهر بودند که از بین آنها 60 نفر (30 نفر مبتلا به ناتوانی و 30 نفر بدون ناتوانی) با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از مقیاسهای اضطراب اجتماعی و بهزیستی اجتماعی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بین دو گروه در اضطراب اجتماعی و بهزیستی اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد؛ به عبارت دیگر، دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری نسبت به گروه سالم در مؤلفههای اضطراب اجتماعی شناختی نمرهی بالاتری کسب کردند. همچنین این دانشآموزان نسبت به گروه سالم از بهزیستی اجتماعی پایینتری برخوردار بودند. ناتوانی یادگیری یک عامل پیشگویی کننده مهم برای درگیر شدن در رفتارهای اجتنابی و انزوا و عدم درگیر شدن در مسائل اجتماعی به عنوان جزئی از مردم می باشد.</span><span style="font-size: medium;"> این نتایج نیز اشارههای مهمی در زمینهی پیشگیری، آسیبشناسی و درمان ناتوانی یادگیری دارد</span><span style="font-size: medium;">.</span> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 279 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US | 
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US | 
| dc.subject | بهزیستی اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | اضطراب اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | ناتوانی یادگیری خاص | fa_IR | 
| dc.title | مقایسه ی بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه سلمان فارسی کازرون | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 5 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 74 |  | 
| dc.citation.epage | 91 |  |