نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, مسلمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:30Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:30Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-03-08en_US
dc.date.submitted1394-12-18fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, مسلم. (1394). مقایسه ی بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در دانش‏آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری, 5(2), 74-91.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_393.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247728
dc.description.abstract<span style="font-size: medium;">هدف این پژوهش مقایسه­­ی بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در </span><span style="font-size: medium;">دانش­آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص </span><span style="font-size: medium;">بود. این پژوهش یک مطالعه از نوع علی- مقایسه­ای </span><span style="font-size: medium;">بود</span><span style="font-size: medium;">. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل کلیه‌ی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری مراجعه کننده به مراکز آموزشی و بالینی شهر کرج در سال تحصیلی94-1393 و دانش‌آموزان عادی(فاقد اختلال یادگیری) همان شهر بودند که از بین آنها 60 نفر (30 نفر مبتلا به ناتوانی و 30 نفر بدون ناتوانی) با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس­های اضطراب اجتماعی و بهزیستی اجتماعی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بین دو گروه در اضطراب اجتماعی و بهزیستی اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد؛ به عبارت دیگر، دانش­آموزان مبتلا به اختلال یادگیری نسبت به گروه سالم در مؤلفه­های اضطراب اجتماعی شناختی نمره‌ی بالاتری کسب کردند. همچنین این دانش­آموزان نسبت به گروه سالم از بهزیستی اجتماعی پایین­تری برخوردار بودند. ناتوانی یادگیری یک عامل پیشگویی کننده مهم برای درگیر شدن در رفتارهای اجتنابی و انزوا و عدم درگیر شدن در مسائل اجتماعی به عنوان جزئی از مردم می باشد.</span><span style="font-size: medium;"> این نتایج نیز اشاره‌های مهمی در زمینه‌ی پیشگیری، آسیب­شناسی و درمان ناتوانی یادگیری دارد</span><span style="font-size: medium;">.</span>fa_IR
dc.format.extent279
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectبهزیستی اجتماعیfa_IR
dc.subjectاضطراب اجتماعیfa_IR
dc.subjectناتوانی یادگیری خاصfa_IR
dc.titleمقایسه ی بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در دانش‏آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاصfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه سلمان فارسی کازرونfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage74
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد