بررسی توان پیش بینی آزمون بندر-گشتالت برای آمادگی ابتلاء به ناتوانی های خواندن و دیکته در کودکان پیش دبستانی
(ندگان)پدیدآور
مهری نژاد, سید ابوالقاسمصبحی قراملکی, ناصررجبی مقدم, سارانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر توان آزمون بندر-گشتالت را در پیش بینیابتلاء به ناتوانی خواندن و دیکته ی کودکان پیش دبستانی تهرانبررسی کرده است. این تحقیق برای دستیابی به آزمونی جهتتشخیص کودکان نیازمند درمان ناتوانی خواندن و دیکته ی قبل ازورود به دبستان انجام شد. این پژوهش از نوع علّی- مقایسه ای بود.473 کودک پیش دبستانی به صورت تصادفی از مناطق 5،2،3 و 6آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب و با آزمون بندر-گشتالتآزمون شدند. وضعیت خواندن و دیکته ی آن ها در پایه ی اول85 مبتلا - ابتدایی بررسی شد که 28 کودک دارای بهر هی هوش 95به ناتوانی خواندن و دیکته با 28 کودک دارای همان سطح هوش ونشان داد که عدم t فاقد ناتوانی یادگیری مقایسه شدند. نتایج آزمونخطای یکپارچگی کودکان پی شدبستانی آماده برای ابتلاء به ناتوانیخواندن و دیکته بیش از کودکان پیش دبستانی عادی بود.
کلید واژگان
نارساخوانینارسانویسی
آزمون بندر گشتالت
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار روانشناسی، دانشگاه الزهراء(س)تهراناستادیار روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه الزهراء(س)




