| dc.contributor.author | خرمایی, فرهاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسی, مسلم | fa_IR |
| dc.contributor.author | رجبی, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:09Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:09Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:09Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:09Z | |
| dc.date.issued | 2011-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-12-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-10-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خرمایی, فرهاد, عباسی, مسلم, رجبی, سعید. (1390). مقایسه ی کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 1(1), 60-77. doi: jld-1-1-90-7-4 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-4 | |
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_90.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247615 | |
| dc.description.abstract | هدف این مطالعه مقایسه کما لگرایی و تعل لورزی در<br />مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش<br />از نوع مقطعی-مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل<br />کلیه مادران دانش آموزان 9 تا 14 ساله با و بدون ناتوانی یادگیری<br />شهر اراک در سال 1389 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل<br />80 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود که با<br />استفاده از روش نمون هگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و 80<br />نفر از مادران دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساس<br />سن مادر، تحصیلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. برای<br />جمع آوری داده ها از مقیاس های کمال گرایی و تعلل ورزی<br />استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بین<br />دو گروه از مادران در کمال گرایی مثبت، کمال گرایی منفی و<br />مادران .(Ps<0/ تعلل ورزی تفاوت معناداری وجود دارد ( 001<br />این دانش آموزان به دلیل انتظارهای غیرواقع بینانه و سرزنش<br />مداوم خود سطوح بالایی از اضطراب و ترس از شکست را<br />تجربه می کنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 162 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-4 | |
| dc.subject | کمال گرایی | fa_IR |
| dc.subject | تعلل ورزی | fa_IR |
| dc.subject | ناتوانی
یادگیری | fa_IR |
| dc.title | مقایسه ی کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 60 | |
| dc.citation.epage | 77 | |