نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخرمایی, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, مسلمfa_IR
dc.contributor.authorرجبی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:09Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:09Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2011-12-27en_US
dc.date.submitted1390-10-06fa_IR
dc.identifier.citationخرمایی, فرهاد, عباسی, مسلم, رجبی, سعید. (1390). مقایسه ی کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 1(1), 60-77. doi: jld-1-1-90-7-4fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-4
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_90.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247615
dc.description.abstractهدف این مطالعه مقایسه کما لگرایی و تعل لورزی در<br />مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش<br />از نوع مقطعی-مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل<br />کلیه مادران دانش آموزان 9 تا 14 ساله با و بدون ناتوانی یادگیری<br />شهر اراک در سال 1389 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل<br />80 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود که با<br />استفاده از روش نمون هگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و 80<br />نفر از مادران دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساس<br />سن مادر، تحصیلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. برای<br />جمع آوری داده ها از مقیاس های کمال گرایی و تعلل ورزی<br />استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بین<br />دو گروه از مادران در کمال گرایی مثبت، کمال گرایی منفی و<br />مادران .(Ps<0/ تعلل ورزی تفاوت معناداری وجود دارد ( 001<br />این دانش آموزان به دلیل انتظارهای غیرواقع بینانه و سرزنش<br />مداوم خود سطوح بالایی از اضطراب و ترس از شکست را<br />تجربه می کنند.fa_IR
dc.format.extent162
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-4
dc.subjectکمال گراییfa_IR
dc.subjectتعلل ورزیfa_IR
dc.subjectناتوانی یادگیریfa_IR
dc.titleمقایسه ی کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage60
dc.citation.epage77


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد