مقایسه ی کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری
(ندگان)پدیدآور
خرمایی, فرهادعباسی, مسلمرجبی, سعیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مطالعه مقایسه کما لگرایی و تعل لورزی درمادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهشاز نوع مقطعی-مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شاملکلیه مادران دانش آموزان 9 تا 14 ساله با و بدون ناتوانی یادگیریشهر اراک در سال 1389 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل80 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود که بااستفاده از روش نمون هگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و 80نفر از مادران دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساسسن مادر، تحصیلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. برایجمع آوری داده ها از مقیاس های کمال گرایی و تعلل ورزیاستفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بیندو گروه از مادران در کمال گرایی مثبت، کمال گرایی منفی ومادران .(Psاین دانش آموزان به دلیل انتظارهای غیرواقع بینانه و سرزنشمداوم خود سطوح بالایی از اضطراب و ترس از شکست راتجربه می کنند.
کلید واژگان
کمال گراییتعلل ورزی
ناتوانی یادگیری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیرازدانشجوی دکتری روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی




