• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتقاء سطح مهارت خواندن و درک مفاهیم در دانشجویان زبان انگلیسی به‏ عنوان زبان بیگانه از‏طریق ارزش‏یابی کار‏پوشه‏ به‏ صورت ترسیم نمودار‏های مفهومی

    (ندگان)پدیدآور
    نفیسی, زهرهنوروزی خیابانی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    197.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    درپی پیشرفت نظریه‏ های جدید یاد‏گیری‏ در سطح جهان، متخصصان تعلیم و تربیت و نیز معلمان و استادان این رشته به آزمودن و بررسی روش‏ها‏ی نوین در کلاس درس علاقه‏مند هستند. به ‏نظر می‏رسد از‏میان همۀ روش‏ها‏ی نوین آموزش و ارزش‏یابی‏، کار‏پوشه‏ به‏عنوان یک روش یاد‏گیری‏ سازندگی ‏گرا در تقویت جنبه ‏های گوناگون یاد‏گیری‏، مورد توجه واقع شده است. هدف از این تحقیق، بررسی میزان تأثیر روش ارزش‏یابی‏ کار‏پوشه‏ بر مهارت خواندن و درک مفاهیم زبان دوم در دانشجویان دانشگاه می‏باشد. شرکت‏ کنندگان در آزمون، دو گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی هستند. بررسی نتایج آماری علاوه‏بر بررسی محتوایی مصاحبۀ انجام‏شده، بیانگر آن است که درست‏کردن کار‏پوشه‏ با محتوای نمودار‏های مفهومی برای دانشجویان مفید می‏باشد. نتایج این تحقیق، استفاده از کار‏پوشه‏ را به‏عنوان ابزاری آموزشی برای پیش‏برد فرایند‏ یاد‏گیری‏ و تقویت مهارت خواندن و درک مطلب، و نیز افزایش سطح علمی دانشجویان پیشنهاد می‏کند.
    کلید واژگان
    : سازندگی‏ گرایی
    ارزش‏یابی‏ کار‏پوشه‏
    نمودار مفهومی‏
    خواندن و درک مفاهیم

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2011-03-21
    1390-01-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه الزهرا
    گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2008-8833
    2538-1989
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2013.997
    https://jlr.alzahra.ac.ir/article_997.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/246916

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب