ارتقاء سطح مهارت خواندن و درک مفاهیم در دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان بیگانه ازطریق ارزشیابی کارپوشه به صورت ترسیم نمودارهای مفهومی
(ندگان)پدیدآور
نفیسی, زهرهنوروزی خیابانی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
درپی پیشرفت نظریه های جدید یادگیری در سطح جهان، متخصصان تعلیم و تربیت و نیز معلمان و استادان این رشته به آزمودن و بررسی روشهای نوین در کلاس درس علاقهمند هستند. به نظر میرسد ازمیان همۀ روشهای نوین آموزش و ارزشیابی، کارپوشه بهعنوان یک روش یادگیری سازندگی گرا در تقویت جنبه های گوناگون یادگیری، مورد توجه واقع شده است. هدف از این تحقیق، بررسی میزان تأثیر روش ارزشیابی کارپوشه بر مهارت خواندن و درک مفاهیم زبان دوم در دانشجویان دانشگاه میباشد. شرکت کنندگان در آزمون، دو گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی هستند. بررسی نتایج آماری علاوهبر بررسی محتوایی مصاحبۀ انجامشده، بیانگر آن است که درستکردن کارپوشه با محتوای نمودارهای مفهومی برای دانشجویان مفید میباشد. نتایج این تحقیق، استفاده از کارپوشه را بهعنوان ابزاری آموزشی برای پیشبرد فرایند یادگیری و تقویت مهارت خواندن و درک مطلب، و نیز افزایش سطح علمی دانشجویان پیشنهاد میکند.
کلید واژگان
: سازندگی گراییارزشیابی کارپوشه
نمودار مفهومی
خواندن و درک مفاهیم
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه الزهراگروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2008-88332538-1989




