نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحکیمی, ایمانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:33:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:33:53Z
dc.date.available1399-07-09T03:33:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:33:53Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-23en_US
dc.date.submitted1398-07-01fa_IR
dc.identifier.citationحکیمی, ایمان. (1398). بررسی تأثیر یادگیری‌مداری بر عملکرد محصول جدید: تبیین نقش واسط قابلیت دوسو توانی و چابکی سازمانی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 11(21), 115-136. doi: 10.22080/jem.2020.17181.2993fa_IR
dc.identifier.issn2008-6237
dc.identifier.issn2476-5287
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2020.17181.2993
dc.identifier.urihttp://jem.journals.umz.ac.ir/article_2549.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/243282
dc.description.abstractعلی‌رغم ضرورت یادگیری‌مداری در توسعه محصول جدید، مطالعات اندکی چگونگی این ارتباط را از طریق متغیرهای میانجی بالقوه بررسی کرده‌اند. لذا هدف از این مطالعه بررسی نقش میانجی قابلیت دوسو توانی و چابکی سازمانی در رابطه مذکور است. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است که به روش میدانی اجرا گردیده است. جامعه آماری پژوهش، مدیران ارشد و بالاخص مدیران واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان واقع در استان کرمان می‌باشد که 180 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه‌ استاندارد می‌باشد که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای تحلیل داده‌ها نیز از نرم‌افزارهای SPSS 19 و LISREL 8.8 استفاده شد. یافته‌ها نشان می‌دهد که یادگیری‌مداری به طور مثبت با قابلیت‌ دوسو توان و چابکی سازمانی به ترتیب با ضرایب تأثیر 34/0 و 46/0 در ارتباط است. قابلیت دوسو توان و چابکی سازمانی نیز، به نوبه خود با ضرایب تأثیر 48/0 و 19/0 با عملکرد محصول جدید در ارتباط می‌باشند. در نهایت با توجه به عدم تأیید رابطه مستقیم بین یادگیری‌مداری و عملکرد محصول جدید، نتایج حاکی از تأیید نقش میانجی کامل قابلیت‌های دوسو توانی و چابکی سازمانی در این ارتباط است.fa_IR
dc.format.extent1118
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت اجراییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Executive Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2020.17181.2993
dc.subjectیادگیری‌مداریfa_IR
dc.subjectقابلیت دوسو توانیfa_IR
dc.subjectچابکی سازمانیfa_IR
dc.subjectتوسعه محصول جدیدfa_IR
dc.subjectشرکت‌های دانش‌بنیانfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر یادگیری‌مداری بر عملکرد محصول جدید: تبیین نقش واسط قابلیت دوسو توانی و چابکی سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeسیاستهای تولیدی(چابکی -پایداری -ناب -سبز -برون سپاری)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی و مدیریت IT، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue21
dc.citation.spage115
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد