• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 6.1, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 6.1, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی درونی رویکرد مطمئن تضمین کیفیت مدیریت آموزش عالی‌

    (ندگان)پدیدآور
    پور جم, محمدمستقیمی, محمود رضامحمدی, رضاقلی زاده, آذر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش اجرای ارزیابی درونی کیفیت به عنوان رویکردی مطمئن برای مدیریت آموزشی در مجتمع آموزش عالی جهاد کشاورزی اصفهان به منظور آشکار کردن جنبه های مختلف کیفیت نظام    گروه های آموزشی مربوطه و تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی آن ها بوده است. روش تحقیق از نوع پژوهش ارزشیابی و رویه‌ی گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی است. جامعه‌ی آماری مورد مطالعه شامل 646 نفر بود، ابزار تحقیق شامل پرسشنامه‌ی محقق ساخته، مصاحبه و چک لیست بوده که سؤالات آن با توجه به رسالت و اهداف گروه‌های آموزشی در این زمینه‌: هفت عامل، سی ملاک و 99 نشانه تدوین شده است. روایی ابزارها، روایی محتوایی از طریق روایی بین مشاهده گر بوده؛ پایایی ابزارها با ضریب آلفای کرونباخ بین 86/0 تا 92/0 به‌دست آمده و فرایند ارزیابی درونی با توجه به تجارب ملی و بین المللی در یازده مرحله اجرا شده است. یافته های این پژوهش در یک جمع بندی کلی حاکی از آن‌ست که کیفیت نظام آموزشی مجتمع با شاخص 86/2 در مقیاس لیکرت در گروه‌های پنجگانه‌ی آموزشی، متوسط و در سطح نسبتاً مطلوب می باشد. شاخص به‌دست آمده برای گروه‌های آموزشی به ترتیب: علوم دامی 94/2، زراعت و باغبانی 85/2، شیلات 98/2، فرش 86/2 و صنایع غذایی 91/2 است..
    کلید واژگان
    ارزیابی درونی
    کیفیت
    گروه های آموزشی
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2006-08-23
    1385-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد نظارت و سنجش سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی
    عضو هیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی
    عضو هیات علمی سازمان سنجش آموزش و پرورش
    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_231.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/243208

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب