• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 28, شماره3 (پیاپی 110)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 28, شماره3 (پیاپی 110)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آینده‌پژوهی فرآیند تجاری‌سازی فناوری و روش‌هاى آن در فن‌بازار، بستر مبادلات نوآورانه فناوری

    (ندگان)پدیدآور
    هوشمندی‌نیا, شهرزادنجفی‌زاده, نادره‌سادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.415 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک به طور شتابان تأثیرات همه جانبه و شگرفی را در تمامی جنبه‌های زندگی بشری و در مناسبات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی کشورها برجا گذاشته و آثار آن روز به روز افزایش می‌یابد. در این راستا کشورهای مختلف جهت ایجاد قدرت عرضه و تقاضا در زمینه فناوری برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده اند. یکی از مکانیزم‌هایی که اخیرا برای تسهیل و ارتقای فعالیت‌های توسعه تکنولوژیکی، بویژه تکنولوژی‌های پیشرفته و ایجاد قدرت عرضه و تقاضای فناوری بوجود آمده است، فن‌بازارها می‌باشند. علی رغم اهمیت و تاثیر فناوری در صنایع کشور و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سال‌های گذشته در زمینه تحقیقات و توسعه فناوری­های نو، شواهد غیررسمی حاکی از آن است که مبادلات و همکاری‌های فناورانه میان صنایع وضعیت مناسبی ندارد. این درحالی است که فناوری‌های متعدد در بخش‌های مختلف کشور توسعه یافته و نیازهای بنگاه‌ها به انواع فناوری­ها روبه افزایش است؛ در این خصوص تجارب قبلی برپایی فن بازار با موفقیت چندانی روبرو نبوده است. همچنین بهره­برداری اقتصادی از فناوری (فروش فناوری) جایگاه واقعی خود را در میان صنایع نیافته است. با توجه به مباحث فوق، محقق با ارائه یک مدل مرجع منسجم و نظام‌مند برای نظام دادن به مبادلات و انتقال فناوری و ارائه خدمات پشتیبانی تحت عنوان: «ارائه الگو و مدل مفهومی برای ارتقاء عملکرد فن بازار در بازار ایران»، علاوه بر ارائه فرآیندها و نقش فن‌بازار در هر فرآیند انتقال فناوری، توانسته راهکار یا الگویی را برای ارتقای عملکرد فن‌بازار، ارائه نموده و در پایان با ارائه نه چالش کاربردی در موضوع تحقیق و از همه مهمتر ارائه پیشنهادات کاربردی برای رفع این چالش‌ها، کهامکان استفاده‌ی بیشتر و بهتر بخش‌ها، سازمان‌ها و صنایع کشور از فرصت‌های فوق را مهیا نموده است و از نتایج کاربردی این تحقیق محسوب می‌شود.
    کلید واژگان
    فرآیند تجاری‌سازی
    تجاری‌سازی تکنولوژی
    روش‌های تجاری‌سازی
    انتقال تکنولوژی
    بازار تکنولوژی

    شماره نشریه
    3110
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران
    عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران. (نویسنده مسئول) nadereh.najafizadeh@yahoo.com

    شاپا
    1605-2749
    URI
    http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_11294.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241927

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب