نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهنگی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorابطحی, عطاءالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:29:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:29:24Z
dc.date.available1399-07-09T03:29:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:29:24Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2012-11-13en_US
dc.date.submitted1391-08-23fa_IR
dc.identifier.citationفرهنگی, علی اکبر, ابطحی, عطاءاله. (1392). آینده مدیریت رسانه و مدیریت رسانه های آینده. آینده پژوهی مدیریت, 22(12), 83-107.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5187.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241724
dc.description.abstractمقدمه و هدف پژوهش: این نوشتار – پژوهش یک سؤال بسیار روشن دارد"آینده مدیریت رسانه چگونه خواهد بود »که بایک سؤال کمکی م یتوان آن را روش نتر کرد"مدیریت رسانه های آینده چگونه خواهد بود »چراکه رسانه های کنونی پیوسته درحال دیگرگونه شدن اند چه رسد به رسان ههای سنتی که به تاریخ پیوسته اند. و این دو سؤال، بی درنگ ما را با این اندیشه به چالش خواهند<br />سپس با تعمق در این اندیشه و همچنین از طریق معماری سازمانی « ؟ رسانه های آینده ، خود چگونه خواهند بود » کشید که<br />.« ؟ فرم ، محتوا، و زیرساخت خواهد بود » درخواهیم یافت که این چگونگی دربرگیرنده<br />به عبارت واض حتر؛ چگونگی آینده مدیریت رسانه یا چگونگی مدیریت رسانه های آینده ، با روشن شدن چگونگی فرم ، محتوا، و<br />زیرساخت رسانه های آینده روشن شده است.<br />روش پژوهش: بر حسب روش مطالعه، این پژوهش در زمره پژوه شهای توصیفی قرار می گیرد و برای انجام آن از متدلوژی<br />مطالعات کتابخان های و منابع اینترنتی و میدانی، یعنی روش دلفی استفاده شده است. در این روش ، دیدگاه های حدود 500 تن ازبرترین اندیشه ورزان و متخصصان حوزه ارتباطات، رسانه ، آینده پژوهی ، وICT اخذ شد. یافته ها: در این پژوهش، با بازتعریف رسانه و نشان دادن رابطه رشد رسانه های اجتماعی و جمعی و شش مرحله<br />و تکمیل رسانه های سنتی با ابعاد دیجیتالی، وچگونگی تولید رسانه های جدید با فرم و محتوای جدید ، و نیازها و انتظارهای « رسانه<br />در رسانه های آینده باید فرم / شکل » و « امکان ادامه حیات برای رسانه های سنتی وجود ندارد » مخاطبان رسانه ها، مشخص شده که<br />.« مشخصات این شکل و محتوای تازه در رسانه های آینده ارایه گردیده است » و « ومحتوای تازه ای شکل بگیرد<br />تغییر مداوم اجباری و نابودی قطعی فرم ومحتوا ی » : از جمله مشخصات یافت هشده کلیدی این پژوهش می توان اشاره کرد به<br />کنونی در رسانه های سنتی ، مولتی فرمت و هایپرشدن همه محصولات رسان های، حذف زمان و مکان پخش و دریافت ، تولید دلخواه وپخش دلخواه یا کادCODو پادPODهمراه شدن یا موبایلی شدن ، تعاملی، سایبری، سایبرگی ، سایبهورگی، اجتماعی ، هوشمندو اپلیکیشنی شدن و ده ها مورد دیگر از ویژگی های استخراج شده در حوزه فرم و محتوا بود. افزون بر این ها، مفاهیمی مانند خدمتPGPCکه فرم و ساختار پیشنهادی برای مالکیت رسانه های آینده به شکل خصوصی  دولتی  ملی  تعاونی، مدل معماریمحتوانگاری، رسانه همراه جهانیGMMرسانه جمعی– اجتماعی SMM نتیجه گیری: در این پژوهش با بهره گیری از مدل های مختلف معماری سازمانی و مدل های مختلف کسب و کار، کاراترین مدل<br />است؛ و از این رو، به وضوح نشان « فرم، محتوا، و زیرساخت » ممکن پیشنهاد گردیده و مشخص شده که آینده رسانه ب همعنای آینده<br />داده شده که مدیریت رسانه به معنای مدیریت این سه حوزه است. درنتیجه ، چگونگی آینده مدیریت رسان هها با حدود 100 ویژگی<br />در حوزه های فرم ، محتوا ، و زیرساخت ترسیم گردیده است..fa_IR
dc.format.extent953
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectآینده مدیریت رسانه ؛ رسانه آینده فرمfa_IR
dc.subjectمحتواfa_IR
dc.subjectو زیرساخت رسانه های آینده »رسانه همراه جهانی GMM رسانه جمعی – اجتماعی SMMfa_IR
dc.titleآینده مدیریت رسانه و مدیریت رسانه های آیندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentمسئول مکاتبات)fa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue12
dc.citation.spage83
dc.citation.epage107


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد