• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • 2.2, شماره 1(پیاپی 2 آینده پژوهی مدیریت)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • 2.2, شماره 1(پیاپی 2 آینده پژوهی مدیریت)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آینده مدیریت رسانه و مدیریت رسانه های آینده

    (ندگان)پدیدآور
    فرهنگی, علی اکبرابطحی, عطاءاله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    953.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف پژوهش: این نوشتار – پژوهش یک سؤال بسیار روشن دارد"آینده مدیریت رسانه چگونه خواهد بود »که بایک سؤال کمکی م یتوان آن را روش نتر کرد"مدیریت رسانه های آینده چگونه خواهد بود »چراکه رسانه های کنونی پیوسته درحال دیگرگونه شدن اند چه رسد به رسان ههای سنتی که به تاریخ پیوسته اند. و این دو سؤال، بی درنگ ما را با این اندیشه به چالش خواهندسپس با تعمق در این اندیشه و همچنین از طریق معماری سازمانی « ؟ رسانه های آینده ، خود چگونه خواهند بود » کشید که.« ؟ فرم ، محتوا، و زیرساخت خواهد بود » درخواهیم یافت که این چگونگی دربرگیرندهبه عبارت واض حتر؛ چگونگی آینده مدیریت رسانه یا چگونگی مدیریت رسانه های آینده ، با روشن شدن چگونگی فرم ، محتوا، وزیرساخت رسانه های آینده روشن شده است.روش پژوهش: بر حسب روش مطالعه، این پژوهش در زمره پژوه شهای توصیفی قرار می گیرد و برای انجام آن از متدلوژیمطالعات کتابخان های و منابع اینترنتی و میدانی، یعنی روش دلفی استفاده شده است. در این روش ، دیدگاه های حدود 500 تن ازبرترین اندیشه ورزان و متخصصان حوزه ارتباطات، رسانه ، آینده پژوهی ، وICT اخذ شد. یافته ها: در این پژوهش، با بازتعریف رسانه و نشان دادن رابطه رشد رسانه های اجتماعی و جمعی و شش مرحلهو تکمیل رسانه های سنتی با ابعاد دیجیتالی، وچگونگی تولید رسانه های جدید با فرم و محتوای جدید ، و نیازها و انتظارهای « رسانهدر رسانه های آینده باید فرم / شکل » و « امکان ادامه حیات برای رسانه های سنتی وجود ندارد » مخاطبان رسانه ها، مشخص شده که.« مشخصات این شکل و محتوای تازه در رسانه های آینده ارایه گردیده است » و « ومحتوای تازه ای شکل بگیردتغییر مداوم اجباری و نابودی قطعی فرم ومحتوا ی » : از جمله مشخصات یافت هشده کلیدی این پژوهش می توان اشاره کرد بهکنونی در رسانه های سنتی ، مولتی فرمت و هایپرشدن همه محصولات رسان های، حذف زمان و مکان پخش و دریافت ، تولید دلخواه وپخش دلخواه یا کادCODو پادPODهمراه شدن یا موبایلی شدن ، تعاملی، سایبری، سایبرگی ، سایبهورگی، اجتماعی ، هوشمندو اپلیکیشنی شدن و ده ها مورد دیگر از ویژگی های استخراج شده در حوزه فرم و محتوا بود. افزون بر این ها، مفاهیمی مانند خدمتPGPCکه فرم و ساختار پیشنهادی برای مالکیت رسانه های آینده به شکل خصوصی  دولتی  ملی  تعاونی، مدل معماریمحتوانگاری، رسانه همراه جهانیGMMرسانه جمعی– اجتماعی SMM نتیجه گیری: در این پژوهش با بهره گیری از مدل های مختلف معماری سازمانی و مدل های مختلف کسب و کار، کاراترین مدلاست؛ و از این رو، به وضوح نشان « فرم، محتوا، و زیرساخت » ممکن پیشنهاد گردیده و مشخص شده که آینده رسانه ب همعنای آیندهداده شده که مدیریت رسانه به معنای مدیریت این سه حوزه است. درنتیجه ، چگونگی آینده مدیریت رسان هها با حدود 100 ویژگیدر حوزه های فرم ، محتوا ، و زیرساخت ترسیم گردیده است..
    کلید واژگان
    آینده مدیریت رسانه ؛ رسانه آینده فرم
    محتوا
    و زیرساخت رسانه های آینده »رسانه همراه جهانی GMM رسانه جمعی – اجتماعی SMM

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    ندارد
    مسئول مکاتبات)

    شاپا
    1605-2749
    URI
    http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5187.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241724

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • آینده مدیریت رسانه و مدیریت رسانه‌های آینده 

      فرهنگی, علی اکبر؛ ابطحی, عطاءاله (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2013-09-23)
      مقدمه و هدف پژوهش:این نوشتار – پژوهش یک سؤال بسیار روشن دارد: « آینده مدیریت رسانه چگونه خواهد بود ؟ »‌ که با یک سؤال کمکی می‌توان آن را روشن‌تر کرد: «مدیریت رسانه‌های‌آینده چگونه خواهد بود ؟ »‌ چراکه رسانه‌های‌کنونی پیوسته ...

    • آینده پژوهی در رسانه‌های مراکزاستانی 

      دارابی, علیرضا؛ دارابی, معصومه (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-04-20)
      هدف این پژوهش، شناسایی آینده­های ممکن برای رسانه­های استانی در افق زمانی ده ساله است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کیفی است که از روش دلفی با استفاده از تحلیل تِم برای تحلیل داده­های حاصل از پرسشنامه باز و مصاحبه استفاده شده ...

    • دیپلماسی شبکه‌ای به مثابه دیپلماسی آینده: نقش تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 

      عاملی, سیدحامد؛ خرازی آذر, زهرا (رها)؛ مظفری, افسانه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرجIslamic Azad University, Karaj Branch, 2016-04-20)
      این مقاله تلاش دارد نقش دیپلماسی شبکه‌ای را به‌عنوان مدلی برای دیپلماسی در جهان آینده مورد بررسی قرار دهد. دیپلماسی شبکه‌ای مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای و به‌طور مشخص‌تر شبکه‌های اجتماعی به‌نظر می‌رسد نقش اساسی و ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب