نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاظهری, علیfa_IR
dc.contributor.authorحمایت طلب, رسولfa_IR
dc.contributor.authorشیخ, محمودfa_IR
dc.contributor.authorعرب عامری, الههfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:28:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:28:09Z
dc.date.available1399-07-09T03:28:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:28:09Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-02en_US
dc.date.submitted1395-08-12fa_IR
dc.identifier.citationاظهری, علی, حمایت طلب, رسول, شیخ, محمود, عرب عامری, الهه. (1398). تاثیر بازخورد مقایسه ای - اجتماعی بر اکتساب و تحکیم یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 11(4), 379-395. doi: 10.22059/jmlm.2017.219163.1171fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.219163.1171
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_75759.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241298
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر بازخورد مقایسه ای-اجتماعی بر اکتساب و تحکیم یادگیری یک مهارت ادراکی-حرکتی در دانش آموزان پسر دبیرستانی انجام شد. در این تحقیق تعداد 36 دانش آموز دبیرستانی به عنوان نمونه های آماری بصورت تصادفی در سه گروه 12 نفری بازخورد مقایسه-اجتماعی مثبت، منفی و واقعی قرار گرفتند. پس از ثبت امتیازات پیش آزمون، در مرحله اکتساب که پنج روز به طول انجامید آزمودنی ها در هر روز تعداد ده بلوک سه تایی سرویس بلند بدمینتون اجرا کردند که بعد از هر بلوک بازخورد میانگین امتیازات خود را با توجه به گروهی که متعلق به آن بودند بصورت مثبت (بالاتر از امتیاز واقعی)، منفی (پایین تر از امتیاز واقعی) و واقعی (امتیاز واقعی) دریافت کردند. آزمون تحکیم یادگیری نیز بعد از 72 ساعت بی تمرینی همانند پیش آزمون اجرا شد. پس از بررسی نرمال بودن داده ها و همگنی واریانس ها به منظور تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر، تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی توکی در سطح معنی داری (05/0≥ P ) استفاده شد.نتایج بررسی نشان داد که در مرحله اکتساب، تمرین موجب بهبود عملکرد گروهها شد. اما بین عملکرد گروه های بازخورد مثبت، منفی و واقعی در این مرحله تفاوت معنی داری مشاهده نشد. میزان تحکیم یادگیری نیز در گروه بازخورد مثبت بطور معنی داری بهتر از گروه های دیگر بود. یافته های تحقیق بیانگر این است که بازخورد مقایسه ای- اجتماعی مثبت در تحکیم یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی مانند سرویس بلند هدفدار بدمینتون موثر است.fa_IR
dc.format.extent732
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.219163.1171
dc.subjectاکتسابfa_IR
dc.subjectبازخورد انگیزشیfa_IR
dc.subjectبازخورد مقایسه ای-اجتماعیfa_IR
dc.subjectتحکیم یادگیریfa_IR
dc.subjectسرویس بدمینتونfa_IR
dc.subjectمهارت ادراکی-حرکتیfa_IR
dc.titleتاثیر بازخورد مقایسه ای - اجتماعی بر اکتساب و تحکیم یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپردیس البرز، گروه رفتار حرکتی، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رفتار حرکتی دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رفتار حرکتی دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رفتار حرکتی دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage379
dc.citation.epage395
nlai.contributor.orcid0000-0001-5948-7288


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد