دوره 11, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • تأثیر دستورالعمل کانون توجه بیرونی و حمایت خودمختاری بر یادگیری مهارت هدف‏گیری کودکان کم‏توان ذهنی 

    موسوی, سیدمحمدرضا؛ شتاب بوشهری, ناهید؛ عابدان زاده, رسول (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2020-02-20)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر دستورالعمل کانون توجه بیرونی و حمایت خودمختاری بر یادگیری مهارت هدف‏گیری کودکان کم‏توان ذهنی بود. بدین منظور، از بین تمامی کودکان کم‌توان ذهنی شهر اهواز، 48 کودک در مقطع سنی 14-10 سال (میانگین ...

  • تاثیر تمرینات یکپارچگی حسی–حرکتی با کمک والد مورد علاقه بر تعادل کودکان اوتیسم 

    شاکرمی, راضیه؛ نیک روان, احمد؛ رضایی, فاطمه (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2020-02-20)
    اختلالات فراگیر رشد که یکی از موارد بسیار شایع آن اوتیسم است شامل گروهی از اختلالات روانی هستند که مهارت‏های تعامل اجتماعی و مهارت‏های ارتباطی در آن‌ها تخریب ‌شده است. با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمانی بیماری اوتیسم، ...

  • انسداد تحت‌فشار: اثر سطح مهارت و نوع فشار بر اجرای مهارت دریبل فوتبال 

    اسماعیلی, ابوالفضل؛ صفوی همامی, شیلا؛ موحدی, احمدرضا (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2020-02-20)
    هدف این پژوهش تعیین اثر سطح مهارت بر اجرای مهارت دریبل فوتبال در شرایط انسداد تحت‌فشار بود. 20 بازیکن ماهر عضو تیم فوتبال دانشگاه و 20 دانشجوی مبتدی تربیت‌بدنی عمومی (فوتبال) را اخذ کرده بودند (دامنه سنی 25-18 سال) در این ...

  • اثربخشی آموزش مهارت‌های ذهنی بر عملکرد کمی و کیفی شناگران 

    محمدی تحصیل, مسلم؛ صنعتکاران, افسانه؛ بهاری, سید محی الدین (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2020-02-20)
    امروزه مهارت های ذهنی یکی از مولفه های مهم اثر گذار در عملکرد ورزشکاران می باشد لذا هدف از پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت‌های ذهنی بر عملکرد کمی و کیفی شناگران بود. جامعة آماری تحقیق شناگران نوجوان باشگاه های ورزشی کرج ...

  • تاثیر بازخورد مقایسه ای - اجتماعی بر اکتساب و تحکیم یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی 

    اظهری, علی؛ حمایت طلب, رسول؛ شیخ, محمود؛ عرب عامری, الهه (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2020-02-20)
    پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر بازخورد مقایسه ای-اجتماعی بر اکتساب و تحکیم یادگیری یک مهارت ادراکی-حرکتی در دانش آموزان پسر دبیرستانی انجام شد. در این تحقیق تعداد 36 دانش آموز دبیرستانی به عنوان نمونه های آماری بصورت تصادفی ...

  • ارتباط کمال‌گرایی و مهارت‌های ذهنی در تکواندوکاران 

    غرایاق زندی, حسن؛ محبی, محمود؛ زارعی, سحر (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2020-02-20)
    تکواندوکاران در طول مبارزات، فشار زیادی را تجربه می‌کنند، زیرا آنها باید همزمان حمله و دفاع کنند، علاوه‌بر این، قبل از مسابقات، استرس تکواندوکار افزایش می‌یابد و وزن خود را سریع از دست می‌دهد، در این شرایط حفظ حالات مطلوب ...