نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقهرمانی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorسهرابی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorصابری کاخکی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorبشارت, محمدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:28:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:28:09Z
dc.date.available1399-07-09T03:28:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:28:09Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-17en_US
dc.date.submitted1394-07-25fa_IR
dc.identifier.citationقهرمانی, محمد حسین, سهرابی, مهدی, صابری کاخکی, علیرضا, بشارت, محمدعلی. (1395). تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 8(3), 495-515. doi: 10.22059/jmlm.2016.59384fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2016.59384
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_59384.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241295
dc.description.abstract<br /> ویژگی­های تکانش­گری افراد، الگوهای حرکتی آنها را در یادگیری مهارت­های ورزشی تحت تأثیر قرار می­دهد. ازاین‌رو در این تحقیق تأثیر سطوح مختلف تکانش­گری حرکتی بر یادگیری مهارت­های پایۀ بسکتبال بررسی شد. به این منظور سه گروه 12 نفری از پسران 10 تا 12 ساله که با توجه به سطوح تکانش­گری حرکتی تعیین شده بودند، همراه گروه کنترل که به­صورت تصادفی انتخاب شده بود، در یک دورۀ آموزشی مهارت‌های پایۀ بسکتبال شرکت کردند. برای ارزیابی نتایج عملکرد افراد از آزمون­های پاس بسکتبال ایفرد (AAHPERD) و آزمون پاس هان (Hann) در مراحل پیش­آزمون، پس­آزمون، یادداری و انتقال استفاده شد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس و تحلیل واریانس به‌ترتیب در مراحل پس­آزمون (0001/0=P) و یادداری (011/0=P) در مورد تکلیف پاس ایفرد نشان داد که همراستا با افزایش سطوح تکانش­گری حرکتی افراد، برتری شایان توجهی در اجرای این آزمون مشاهده می­شود، درحالی‌که در تکلیف پاس هان، عملکرد بهتر همراستا با کاهش سطوح تکانش­گری مشاهده شد. تفاوت­های مشاهده‌شده بین گروه­ها در مرحلۀ انتقال از نظر آماری معنا­دار نبود (P=0/112). با استناد به این یافته‌ها می­توان گفت که سطوح مختلف تکانش­گری حرکتی یکی از عوامل اصلی اثرگذار در یادگیری مهارت­های ورزشی با در نظر گرفتن مهارت­های سرعت­محور و دقت‌محور است.fa_IR
dc.format.extent296
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2016.59384
dc.subjectتفاوت‌های فردیfa_IR
dc.subjectتکانش‌گری حرکتیfa_IR
dc.subjectمهارت بسکتبالfa_IR
dc.subjectمهارت‌های ورزشیfa_IR
dc.titleتکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه رفتار حرکتی دانشکدۀ تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه رفتار حرکتی دانشکدۀ تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان‌شناسی بالینی، دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage495
dc.citation.epage515
nlai.contributor.orcid0000-0002-3066-4858


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد