| dc.contributor.author | نادری راد, نسترن | fa_IR |
| dc.contributor.author | طهماسبی بروجنی, شهزاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:28:03Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:28:03Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:28:03Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:28:03Z | |
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-07-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-05-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نادری راد, نسترن, طهماسبی بروجنی, شهزاد. (1394). بهبود تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی) در نتیجۀ خودگفتاری انگیزشی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 7(3), 391-408. doi: 10.22059/jmlm.2015.55920 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 9333-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4547 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2015.55920 | |
| dc.identifier.uri | https://jmlm.ut.ac.ir/article_55920.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241260 | |
| dc.description.abstract | از جمله مداخلات روانشناختی مؤثر بر بهبود و موفقیت عملکرد حرکتی و ورزشی افراد، خودگفتاری است. لذا، تحقیق حاضر، با هدف بررسی اثربخشی خودگفتاری انگیزشی بر اجرای تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی)، انجام شد. از میان 160 دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه تهران، 30 نفر در این پژوهش مشارکت داشتند که بهصورت تصادفی به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. مداخله، دو بار در روز و به مدت یک دقیقه انجام گرفت. گروه تحت مداخله در مرتبۀ اول تکلیف اولیۀ راه رفتن روی تردمیل را با سرعتی آهسته انجام دادند، درحالیکه تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی) را در 10 کوشش انجام دادند. مرتبۀ دوم نیز به همین صورت برگزار شد، با این تفاوت که گروه تحت مداخله 15 ثانیه قبل از اجرای تکلیف ثانویه، خودگفتاری انگیزشی را برای خود اعلام کرد و گروه کنترل بدون هیچ مداخلهای آزمون را اجرا کرد. نتایج t همبسته در گروه تحت مداخله نشان داد که خودگفتاری انگیزشی به کاهش معنادار زمان واکنش افتراقی منجر شد (001/0=P). همچنین نتایج <em>یو مان-ویتنی</em> در پسآزمون نشان داد که زمان واکنش گروه تحت مداخلۀ خودگفتاری بهطور معناداری نسبت به گروه کنترل کاهش یافت (002/0=P). | fa_IR |
| dc.format.extent | 408 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه رشد و یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Motor Learning and Movement | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2015.55920 | |
| dc.subject | تکلیف ثانویه | fa_IR |
| dc.subject | خودگفتاری انگیزشی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان دختر | fa_IR |
| dc.subject | زمان واکنش | fa_IR |
| dc.subject | مداخلة روانشناختی | fa_IR |
| dc.title | بهبود تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی) در نتیجۀ خودگفتاری انگیزشی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 391 | |
| dc.citation.epage | 408 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-0875-3993 | |