نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنادری راد, نسترنfa_IR
dc.contributor.authorطهماسبی بروجنی, شهزادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:28:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:28:03Z
dc.date.available1399-07-09T03:28:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:28:03Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-26en_US
dc.date.submitted1393-05-04fa_IR
dc.identifier.citationنادری راد, نسترن, طهماسبی بروجنی, شهزاد. (1394). بهبود تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی) در نتیجۀ خودگفتاری انگیزشی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 7(3), 391-408. doi: 10.22059/jmlm.2015.55920fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2015.55920
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_55920.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241260
dc.description.abstractاز جمله مداخلات روان­شناختی مؤثر بر بهبود و موفقیت عملکرد حرکتی و ورزشی افراد، خودگفتاری است. لذا، تحقیق حاضر، با هدف بررسی اثربخشی خودگفتاری انگیزشی بر اجرای تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی)، انجام شد. از میان 160 دانشجوی کارشناسی تربیت­ بدنی دانشگاه تهران، 30 نفر در این پژوهش مشارکت داشتند که به‌صورت تصادفی به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. مداخله، دو بار در روز و به مدت یک دقیقه انجام گرفت. گروه تحت مداخله در مرتبۀ اول تکلیف اولیۀ راه رفتن روی تردمیل را با سرعتی آهسته انجام دادند، درحالی‌که تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی) را در 10 کوشش انجام ­دادند. مرتبۀ دوم نیز به همین صورت برگزار شد، با این تفاوت که گروه تحت مداخله 15 ثانیه قبل از اجرای تکلیف ثانویه، خودگفتاری انگیزشی را برای خود اعلام ­کرد و گروه کنترل بدون هیچ مداخله­ای آزمون را اجرا کرد. نتایج t همبسته در گروه تحت مداخله نشان داد که خودگفتاری انگیزشی به کاهش معنا‏دار زمان واکنش افتراقی منجر شد (001/0=P). همچنین نتایج <em>یو مان-­ویتنی</em> در پس­آزمون نشان داد که زمان واکنش گروه تحت مداخلۀ خودگفتاری به‌طور معنا‏داری نسبت به گروه کنترل کاهش یافت (002/0=P).fa_IR
dc.format.extent408
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2015.55920
dc.subjectتکلیف ثانویهfa_IR
dc.subjectخودگفتاری انگیزشیfa_IR
dc.subjectدانشجویان دخترfa_IR
dc.subjectزمان واکنشfa_IR
dc.subjectمداخلة روان‏شناختیfa_IR
dc.titleبهبود تکلیف ثانویه (زمان واکنش افتراقی) در نتیجۀ خودگفتاری انگیزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ‌ارشد رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage391
dc.citation.epage408
nlai.contributor.orcid0000-0002-0875-3993


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد