نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفهیمی, حامدfa_IR
dc.contributor.authorعرب عامری, الههfa_IR
dc.contributor.authorحمایت طلب, رسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:28:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:28:00Z
dc.date.available1399-07-09T03:28:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:28:00Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-11en_US
dc.date.submitted1395-02-22fa_IR
dc.identifier.citationفهیمی, حامد, عرب عامری, الهه, حمایت طلب, رسول. (1398). مقایسه چشم ساکن در کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 11(3), 281-293. doi: 10.22059/jmlm.2019.206836.1082fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2019.206836.1082
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_74326.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241247
dc.description.abstractهدف مطالعۀ حاضر مقایسۀ چشم ساکن کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین بود. در این مطالعۀ علی ـ مقایسه‌ای، 40 کودک 7 تا 14 ساۀ شهر اصفهان به‌صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان در مطالعۀ حاضر تکلیف پرتاب کردن و دریافت کردن را 10 مرتبه انجام دادند. هنگام اجرای تکلیف موردنظر، داده‌های چشم ساکن به‌وسیلۀ دستگاه ردیابی چشم مدل ارگونیر (Ergoneers) ثبت و توسط نرم‌افزار Dikablis 3.1، تحلیل شد. پس از بررسی نرمال بودن داده‌ها، داده‌ها به روش آماری تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون در سطح معنا‌داری 05/0تحلیل شد. نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که کودکان با تبحر حرکتی بالا در شروع چشم ساکن (0001/0 P=)، پایان چشم ساکن (023/0 P=)، دوره چشم ساکن (0001/0 P=) و عملکرد گرفتن (0001/0 P=) در مقایسه با کودکان با تبحر حرکتی پایین بهتر عمل کردند. همچنین نتایج نشان داد که در هر دو گروه کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین، بین عملکرد گرفتن با شروع چشم ساکن ارتباط منفی معنادار و با پایان چشم ساکن و دورۀ چشم ساکن ارتباط مثبت معنا‌داری وجود دارد. به‌طور کلی نتایج تحقیق حاضر نشان داد که متغیر چشم ساکن از متغیرهای مؤثر و مرتبط با عملکرد حرکتی و همچنین متناسب با سطح خبرگی است.fa_IR
dc.format.extent501
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2019.206836.1082
dc.subjectتفاوت‌های سنیfa_IR
dc.subjectحرکات چشمfa_IR
dc.subjectعملکرد گرفتنfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.subjectمهارت حرکتیfa_IR
dc.titleمقایسه چشم ساکن در کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد رفتار حرکتی دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage281
dc.citation.epage293
nlai.contributor.orcid0000-0001-5948-7288


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد