نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorیاعلی, رسولfa_IR
dc.contributor.authorقدیری, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:27:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:27:51Z
dc.date.available1399-07-09T03:27:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:27:51Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-27en_US
dc.date.submitted1397-12-08fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, ابراهیم, یاعلی, رسول, قدیری, فرهاد. (1398). تأثیر ترکیب قید سرعت با قیود روش‌های صریح، بدون خطا و استنباط قیاسی بر ظهور خودکاری در مهارت پرتاب دارت. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 11(2), 171-182. doi: 10.22059/jmlm.2019.276915.1433fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2019.276915.1433
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_73105.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241195
dc.description.abstractوقتی ورزشکاری از درجات آزادی رهاشدۀ خود نهایت استفاده را می‌کند، به او نخبۀ حرکتی می‌گویند. هدف از این پژوهش بررسی نخبگی از طریق ترکیب قید سرعت با قیود روش‌های صریح، بدون خطا و استنباط قیاسی بود. 21 دانشجوی تربیت بدنی از دانشگاه خوارزمی (سه نفر از مطالعه خارج شدند 18=3-21) به‌صورت داوطلبانه در این پژوهش شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در سه گروه متفاوت صریح، بدون خطا و استنباط قیاسی مهارت پرتاب دارت را در چهار جلسه، هر جلسه بیست بلوک و هر بلوک شش کوشش انجام دادند تا در نهایت 480 تکرار در مهارت پرتاب دارت داشته باشند. آزمون‌های آنوا یکطرفه،کروسکال والیس، تی زوجی و ویلکاکسون برای بررسی معنا‌داری فرضیه‌ها به‌کار رفتند. نتایج آزمون‌های این مطالعه نشان داد که یادگیری ضمنی در اثر ترکیب قید سرعت با قیود هر سه روش به ظهور می‌رسد (05/0(P ≤. افزودن قید سرعت به روش‌های آموزش صریح، استنباط قیاسی، و بدون خطا موجب ضمنی شدن این روش‌ها می‌شود. همچنین در روش بدون خطا، نظم سیستم را تغییر داده و تعداد خطاها را افزایش می‌دهد. با وجود این برای نتیجه‌گیری قاطعانه، مطالعات بعدی بهتر است با استفاده از دستگاه‌های ثبت فعالیت عضلانی درجات آزادی را ملاک نخبگی قرار دهند. این نتایج می‌توانند به مهارت‌آموزان، مربیان و به‌خصوص معلمان ورزش در اتخاذ روش‌های آموزش کارامد با توجه به محدودیت زمانی کمک کنند.fa_IR
dc.format.extent677
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2019.276915.1433
dc.subjectاستنباط قیاسیfa_IR
dc.subjectدارتfa_IR
dc.subjectدرجات آزادیfa_IR
dc.subjectسیستم‌های پویاfa_IR
dc.subjectیادگیری ضمنیfa_IR
dc.titleتأثیر ترکیب قید سرعت با قیود روش‌های صریح، بدون خطا و استنباط قیاسی بر ظهور خودکاری در مهارت پرتاب دارتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد یادگیری حرکتی دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department. استادیار دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage171
dc.citation.epage182


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد