| dc.contributor.author | شریعتی, امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | فاضل کلخوران, جمال | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:27:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:27:46Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:27:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:27:46Z | |
| dc.date.issued | 2013-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-06-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-03-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شریعتی, امیر, فاضل کلخوران, جمال. (1392). تأثیر انواع مختلف خودگویی بر عملکرد تعادلی سالمندان سالم. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 5(313), 119-133. doi: 10.22059/jmlm.2013.32138 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 9333-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4547 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2013.32138 | |
| dc.identifier.uri | https://jmlm.ut.ac.ir/article_32138.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241167 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، بررسی و مقایسة دو نوع خودگویی انگیزشی و آموزشی بر اجرای تکالیف تعادلی ایستا و پویا در سالمندان بود. 45 سالمند 60 تا 70 سالة استان قم، بدون مداخلة خودگویی تکالیف تعادلی ایستا، آزمون لک لک (ایستادن روی یک پا) و تعادلی پویا، آزمون SEBT (آزمون ستاره) را آموزش دیدند، سپس به سه گروه خودگویی انگیزشی، آموزشی و کنترل تقسیم شدند. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج تفاوت معناداری را بین گروهها نشان داد. نتیجة آزمون تعقیبی توکی از عملکرد آزمودنیها نشان داد بین خودگویی آموزشی و انگیزشی در تکلیف تعادل ایستا تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0 P>). همچنین در تکلیف تعادل پویا خودگویی آموزشی بهطور معناداری نسبت به خودگویی انگیزشی موجب بهبود عملکرد تعادلی شد (05/0 P<). بهطور کلی، خودگویی بهعنوان یک راهبرد شناختی در اجرای تکالیف تعادلی مؤثر بوده و در تکالیف تعادلی پویا ترجیحاً استفاده از خودگویی انگیزشی بهتر است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 125 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه رشد و یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Motor Learning and Movement | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2013.32138 | |
| dc.subject | سالمندان | fa_IR |
| dc.subject | خودگویی آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | خودگویی انگیزشی | fa_IR |
| dc.subject | تعادل ایستا | fa_IR |
| dc.subject | تعادل پویا | fa_IR |
| dc.title | تأثیر انواع مختلف خودگویی بر عملکرد تعادلی سالمندان سالم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 313 | |
| dc.citation.spage | 119 | |
| dc.citation.epage | 133 | |