نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنادری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorخواجوی, داریوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:27:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:27:28Z
dc.date.available1399-07-09T03:27:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:27:28Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-16en_US
dc.date.submitted1395-04-26fa_IR
dc.identifier.citationنادری, محمد, بهرامی, علیرضا, خواجوی, داریوش. (1396). تأثیر تمرین فیزیکی و تصویرسازی ذهنی پتلپ (ثابت و متغیر) بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 9(1), 137-155. doi: 10.22059/jmlm.2017.62001fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.62001
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_62001.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241071
dc.description.abstractهدف اصلی پژوهش حاضر، تأثیر تصویرسازی ذهنی پتلپ (ثابت و متغیر) بر یادداری و انتقال مهارت پرتاب آزاد بسکتبال بود. برای دستیابی به هدف، به صورت هدفمند 75 نفر با امتیاز تصویرسازی ذهنی 55- 45 و بدون سابقه پرتاب آزاد بسکتبال انتخاب و به صورت تصادفی در پنج گروه 15 نفری قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات، از پرسش نامه ی توانایی تصویرسازی ذهنی، آزمون پرتاب آزاد بسکتبال . بعد از آموزش اولیه مهارت پرتاب آزاد بسکتبال از تمامی گروه ها پیش آزمون گرفته شد. پروتکل تمرینی، 8 جلسه به مدت 8 روز صورت گرفت. سپس پس آزمون به عمل آمد. آزمون انتقال بلافاصله بعد از آخرین جلسه تمرینی و آزمون یادداری 48 ساعت و یک هفته پس از آخرین جلسه ی تمرینی گرفته شد. داده ها به روش آماری تحلیل واریانس مرکب، تحلیل واریانس یک راهه، آزمون اثرهای ساده و آزمون تعقیبی توکی تحلیل شدند. نتایج آزمون ها تفاوت معنی داری را بین تمامی گروه ها در آزمون یادداری و انتقال نشان می دهد. با توجه به یافته های این پژوهش نقش تصویرسازی ذهنی پتلپ متغیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و تأکید بر استفاده از آن در کنار تمرین بدنی متغیر توصیه می شود.fa_IR
dc.format.extent923
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.62001
dc.subjectتصویرسازی ذهنیfa_IR
dc.subjectتمرین ثابتfa_IR
dc.subjectتمرین متغیرfa_IR
dc.subjectمدل پتلپfa_IR
dc.titleتأثیر تمرین فیزیکی و تصویرسازی ذهنی پتلپ (ثابت و متغیر) بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage137
dc.citation.epage155
nlai.contributor.orcid0000-0001-9360-9373


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد