دوره 9, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • اثربخشی انیمیشن‌های ورزشی در رفتار ورزشی کودکان (مطالعۀ موردی: انیمیشن فوتبالیست‌ها) 

    مقدس, مصطفی؛ فرزان, فرزام (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی انیمیشن فوتبالیست­ها در جذب کودکان به ورزش فوتبال بود. انیمیشن به‌عنوان یکی از ابزارهای آموزش چندرسانه­ای می­تواند رویدادهای در حال تغییر در طول زمان مانند حرکت، فرایند و رویه­ها را نشان دهد ...

  • تأثیر محرومیت از خواب و مداخلۀ پس‌گستر بر یادگیری ناپیوستۀ بازی شبیه‌سازی‏شدۀ تنیس 

    نیک روان, احمد؛ کاشانی, ولی اله؛ مصطفایی فر, الهه (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    هدف پژوهش حاضر مطالعۀ تأثیر محرومیت از خواب و مداخلۀ پس‌گستر بر یادگیری ناپیوستۀ بازی شبیه‌سازی‏شدۀ تنیس بود. 50 نفر از دانشجویان دختر 19 تا 25 سالۀ دانشگاه سمنان با توجه به پرسشنامه‎های مرتبط با متغیرهای تحقیق به‌عنوان ...

  • بررسی ادراک ویژۀ عمل در شرایط تمرکز توجه درونی و بیرونی 

    قاری, برهان الدین؛ محمدزاده, حسن؛ دهقانی زاده, جلال (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    هدف از تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین اجرا و ادراک اندازۀ هدف در شرایط کانون توجه بیرونی و درونی، همچنین بررسی ارتباط بین ادراک اولیۀ اندازۀ هدف و اجرا بود. 70 دانشجوی پسر (با میانگین سنی 6/1 21 سال) داوطلبانه در این تحقیق ...

  • تأثیر خستگی مرکزی و محیطی بر هماهنگی ورزشکاران دانشگاهی 

    ظهیری, علی؛ شهبازی, مهدی؛ کردی, محمد رضا؛ فاضل کلخوران, جمال (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر خستگی مرکزی و محیطی بر هماهنگی حرکتی ورزشکاران دانشگاهی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانشجویان دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران بودند که از این میان 24 نفر به‌صورت نمونه‌گیری در ...

  • تأثیر بازی سایه بر مهارت‌های حرکتی بنیادی کودکان پیش‌دبستانی 

    رضایی, ملیحه؛ نزاکت الحسینی, مریم؛ بادامی, رخساره (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ده هفته بازی سایه بر مهارت­های حرکتی بنیادی کودکان پیش‌دبستانی بود. تحقیق از نوع نیمه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون و گروه کنترل است و شرکت‌کنندگان در تحقیق 28 دختر و پسر شش ساله بودند که ...

  • تأثیر تمرینات توپ سوئیسی بر بهبود کارکرد حسی- حرکتی سه پسر اوتیستیک، پژوهش موردی 

    ملاکریمی, زهرا؛ موحدی, احمدرضا؛ مرندی, سید محمد؛ بهرامی, فاطمه (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی و مطالعۀ تأثیر تمرینات با توپ سوئیسی بر بهبود کارکرد حسی- حرکتی سه پسر مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بود. در این پژوهش از روش مورد منفرد استفاده شد. سه شرکت­کنندۀ دچار اختلالات طیف اوتیسم تمرینات توپ ...

  • پیش‌بینی عملکرد مهارتی در استعدادیابی فوتبال 

    شفیع زاده, علی (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    هدف این پژوهش پیش‌بینی میزان تأثیر و سهم عوامل رشدی و مهارتی مرتبط با استعدادیابی پیش از شروع آموزش فوتبال بر عملکرد مهارتی نوجوانان 10 تا 12 سالۀ پسر پس از هشت جلسۀ آموزشی بود. جامعۀ آماری تمام مدارس فوتبال دارای مجوز شهر ...

  • تأثیر تمرینات مبتنی بر چارچوب نقطۀ چالش بر کنترل قامت افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس 

    ظهیری, مسعود؛ طهماسبی بروجنی, شهزاد؛ آقاپور, مهدی؛ مجدی نسب, نسترن (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    چارچوب نقطۀ چالش دیدگاهی نظری برای فهم تأثیرات متغیرهای تمرینی در یادگیری حرکتی است. با توجه به این چارچوب، متغیرهای تداخل ضمنی و بازخورد آگاهی از نتیجه رابطۀ تنگاتنگی با سطح مهارت و دشواری تکلیف مورد یادگیری دارند. ازاین‌رو ...

  • تأثیر تمرین دوتایی بر یادگیری شنای کرال سینه 

    پروین پور, شهاب؛ شیخ, محمود؛ حمایت طلب, رسول؛ باقرزاده, فضل الله (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-05-22)
    روش تمرینی دوتایی روشی است که در آن افراد در گروه­های دو­نفری برای یادگیری مهارت­های حرکتی با هم مشارکت می­کنند و به‌نظر می‌رسد این روش با افزایش کارایی و اثربخشی شرایط تمرین ویژگی­های یک محیط بهینۀ آموزشی را داشته باشد. ...