• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 11, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 11, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی مکانیزم های توسعه فرهنگ مشتری مداری در سازمان (مورد مطالعه: سه شرکت از گروه مپنا)

    (ندگان)پدیدآور
    محمداسمعیلی, ندا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه اکثر سازمان­ها به اهمیت مشتری مداری در حفظ جایگاهشان در بازار پی برده­اند. بنابراین یکی از اصلی­ترین موضوعات مورد توجه مدیران، توسعه رفتارهای مشتری مدارانه می­باشد. از سوی دیگر اصلی‌ترین عامل در شکل­دهی رفتارها در هر سازمانی فرهنگ سازمانی است. بنابراین توسعه فرهنگ مشتری مداری پیش زمینه بروز رفتارهای مشتری مدارانه و نهادینه ساختن این رفتارها در سازمان می‌باشد. از اینرو تحقیق حاضر درصدد شناسایی مکانیزم­های توسعه فرهنگ مشتری مداری در سه شرکت متفاوت در گروه مپنا است. این تحقیق با رویکرد آمیخته صورت گرفته است. در بخش کمی به منظور شناسایی وضعیت موجود ابعاد مختلف فرهنگ مشتری مداری 420 پرسشنامه بین کارکنان توزیع شد و در بخش کیفی با استفاده از ابزار مصاحبه، در خصوص مکانیزم­های موثر برای توسعه فرهنگ مشتری مداری، مصاحبه­های نیمه ساختار یافته‌ای با 1۷۶ نفر از کارکنان در سه شرکت صورت گرفت. ارزش مشتری مداری یکی از ارزش های بیان شده گروه مپنا است که دارای سه بعد(گوش دادن، ارتباطات و شراکت است). نتایج مرحله کمی نشان داد در هر سه شرکت، بعد گوش دادن کمترین و بعد شراکت بیشترین امتیاز را کسب کرده است. در بخش کیفی، پس از تحلیل داده­های حاصل از مصاحبه ها حدود ۱۷۳ کد استخراج شد که بر اساس تشابه و تجانس مفهومی کدها در قالب مفاهیم و در یک مرحله کلی تر در قالب ۱۰ تم فرعی و نهایتا در ۴ تم اصلی دسته­بندی شدند در نهایت چهار مکانیزم (منابع انسانی، آموزشی، ارتباطی و ترویجی) شناسایی شد.
    کلید واژگان
    فرهنگ
    مشتری مداری
    فرهنگ مشتری مداری

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت منابع انسانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    شاپا
    2538-3418
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jmr.2018.4019
    https://jmr.usb.ac.ir/article_4019.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/238955

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب