تأثیر برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند: نقش واسطهای هویت سازمانی
(ندگان)پدیدآور
مشبکی, اصغرتقی زاده, امیرحسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
درک اهمیت نقش کارکنان در سازمانهای خدماتی موجب شده که این سازمانها در جستوجوی راهکارهایی بهمنظور مشارکت کارکنان در فرآیند برندسازی سازمان و تبدیل شدنشان به قهرمان برند باشند. از این رو، این امر توجه به مفهوم برندسازی کارفرما را بیشازپیش قوت میبخشد. اکثر مطالعات صورت پذیرفته، از برندسازی کارفرما بهعنوان روشی در جهت جذب افراد مستعد نامبردهاند. با این حال پژوهش حاضر پیامدهای برند داخلی کارفرما را مورد بررسی قرار داده و به بررسی تأثیر برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند از طریق متغیر مداخلهگر هویت سازمانی کارکنان میپردازد. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان خط مقدم شعب بانک مسکن در شهر تهران میباشند. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری اتفاقی استفاده شده و تعداد نمونه مورد نظر 215 نفر بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات و مدل پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار SmartPLS2 استفاده گردید. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که برند کارفرما بر هویت سازمانی کارکنان و هویت سازمانی کارکنان بر رفتار قهرمان برند و همچنین برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.
کلید واژگان
برند کارفرماهویت سازمانی
نظریه هویت اجتماعی
رفتار قهرمان برند
رفتار برندسازی کارکنان
شماره نشریه
93تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرسکارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
2251-80372476-5988




