اعتبارسنجی الگوی آموزش نیروی انسانی با رویکرد شایستگی
(ندگان)پدیدآور
ارمان, مانیخسروی, محبوبهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله ضمن بررسی مفاهیم آموزش، توسعه منابع انسانی و شایستگی به بررسی چگونگی طراحی واجرای آموزش نیروی انسانی براساس رویکرد شایستگی می پردازد. برای رسیدن به این هدف، ابتدابه نقش آموزش و رویکردهای مختلف به آن پرداخته میشود و سپس با تشریح مفهوم شایستگی،سناریوهای مختلف برای به کارگیری مفهوم شایستگی در آموزش کارکنان ارائه می گردد. تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده نیز نشان می دهد آموزش شایستگی محور بیشترین اثربخشی را درشرکت ملی نفت ایران دارد. همچنین نتایج آزمون الگوی مفهومی نشان می دهد که هماهنگی میانفرایندهای 3 گانه نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرا و ارزیابی میتواند اثربخشی دوره های آموزشی رابیشتر سازد. مقاله حاضر براساس منطق تنوع مشاغل در سازمان ها، پیشنهادهایی را برای هم راستا سازیخرده سیستم های آموزش به منظور تحقق عملکرد موثر آموزشی ارائه واجرای رویکرد آموزششایستگی محور می دهد.
کلید واژگان
توسعه منابع انسانیآموزش
رویکرد شایستگی محور
اثربخشی آموزش های شغلی
شماره نشریه
71تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت بازرگانی، استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهردکتری برنامه ریزی درسی؛ استادیار گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2251-80372476-5988




