پاسخگویی عمومی در بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی
(ندگان)پدیدآور
شکری, زینبخیرگو, منصورنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف غایی این پژوهش، مقایسه پاسخگویی عمومی بانکهای دولتی و بانکهای خصوصی از منظر مشتریان آنهاست. بدین منظور با مراجعه به پژوهشهای انجام گرفته در زمینه موضوع مقاله پاسخگویی، انواع و مؤلفههای مرتبط با پاسخگویی عمومی شناسایی شدند و بر مبنای این مؤلفهها، پرسشنامهای مشتمل بر 37 مؤلفه طراحی گردید و در اختیار مشتریانی که به طور هم زمان از خدمات هر دو نوع بانک دولتی و بانک خصوصی استفاده میکنند، قرار گرفت. بر اساس یافتههای پژوهش، مشتریان معتقدند از لحاظ پاسخگویی عمومی، تفاوت قابل ملاحظهای میان دو سیستم بانکداری مشاهده میشود، به عبارت دیگر، در انواع پاسخگویی عمومی همچون پاسخگویی قانونی، پاسخگویی دموکراتیک، پاسخگویی عملکردی، پاسخگویی مالی، پاسخگویی اخلاقی و پاسخگویی اجتماعی بین بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی تفاوت معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
پاسخگویی عمومیبانکداری دولتی
بانکداری خصوصی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت سیاستگذاری بخش عمومی دانشگاه تربیت مدرساستادیار دانشگاه افسری امام علی(ع)
شاپا
2423-69422423-6934




