نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسامری, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:57:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:57:49Z
dc.date.available1399-07-09T02:57:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:57:49Z
dc.date.issued2010-07-23en_US
dc.date.issued1389-05-01fa_IR
dc.identifier.citationحسنی, محمد, سامری, مریم. (1389). بررسی اثربخشی سازمانی مدارس متوسطه ناحیه یک شهر ارومیه با استفاده از مدل پارسونز. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 8(21), 201-223.fa_IR
dc.identifier.issn2423-6942
dc.identifier.issn2423-6934
dc.identifier.urihttps://jomc.ut.ac.ir/article_24017.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230745
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی و تحلیل اثربخشی سازمانی مدارس با تکیه بر رویکرد ترکیبی هدف – منبع سیستم و با استفاده از مدل نظری کارکرد‌های چهارگانه ضروری نظام اجتماعی پارسونز می‌باشد که در آن مؤلفه‌های چهارگانه اثربخشی مدرسه در سطح دبیران شامل نوآوری، تعهد سازمانی، رضایت شغلی وسلامت سازمانی (روحیه) مورد توجه قرار گرفته است. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل دبیران دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی1388-1387 می‌باشد که از میان آنها 127 دبیر مرد و زن به روش نمونه گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب شده‌اند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مدارس دخترانه اثربخش تر از مدارس پسرانه هستند و بین اثربخشی سازمانی مدارس و مؤلفه‌های آن (نوآوری، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و روحیه دبیران) رابطه معنادار وجود دارد. از میان عوامل جمعیت شناختی تنها جنسیت رابطه معناداری با اثربخشی سازمانی مدارس دارد.fa_IR
dc.format.extent247
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس فارابی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherCollege of Farabi, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"fa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Culture Managementen_US
dc.subjectاثربخشیfa_IR
dc.subjectاثربخشی سازمانیfa_IR
dc.subjectاثربخشی مدرسهfa_IR
dc.subjectمدارس متوسطه.fa_IR
dc.subjectمدل پارسونزfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی سازمانی مدارس متوسطه ناحیه یک شهر ارومیه با استفاده از مدل پارسونزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد یاردانشکده ادبیات، گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue21
dc.citation.spage201
dc.citation.epage223


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد